Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

TM 300 výměna pístu

#21 22.09.2014 19:51:52

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: TM 300 výměna pístu


Co vím tak 1 kruh se líp točí a 2 kruh by měl mít větší spodek atd. Ale taky bych rád názor od někoho fundovanýho  a1 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#22 22.09.2014 20:00:46

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: TM 300 výměna pístu


Carlitos13 napsal(a):

Filip - SANDOKAAN napsal(a):

dvoukrouzek a jednokrouzek bude mit taky vliv ale urcite ne takovej nebo ano?

1kroužek by měl dříve odcházet,používá se většinou u cross myslím i větší výkon?

jj to ja vim ze jednokru h se rychlej roztoci ale tim padem min neboli hur vodi celej pist nahoru a dolu(to jako ze spis muze strejchnout pist do valce nebo jak to napsat) co myslite?

 offline 

 

#23 23.09.2014 11:38:02

SojkinXR6R
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 600
Založená vlákna
Motorka: HQFE350, HondaXR600R,KTMsxf450
Věk: 35
Tel: s poškrábanym displejem
5 2

Re: TM 300 výměna pístu


Zdárec,

taky mě to zajímalo...tak sem trochu pohledal a ejhle, ono se to tu už řešilo...

http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=9724


Kdo maže - ten jede,
Bláto louže kamení, to je naše znamení
Made in Japan

 offline 

 

#24 24.09.2014 18:59:22

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM 300 výměna pístu


Neřešil někdo na motorce Squish? T.j. vertikální mezera mezi pístem a hlavou? U TM má být 1,4 - 1,5 mm. Píšou, když je v toleranci, motorka dobře spaluje a má nejvyšší výkon.

Jen nechápu jakým způsobem se to přesně provádí. Jestli válec bez těsnění, utáhne se i hlava a pak se dopočítá těsnění? Nebo s těsněním a případně se vytáhne a dá jiné? Jestli nevadí, že už bylo zmáčklé?

http://twostrokeperformance.com.au/meas … clearance/

Pořádně nevím jak silné má být pod válcem těsnění a všichni mě odkazují na tohle...

 offline 

 

#25 24.09.2014 19:31:00

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: TM 300 výměna pístu


chalka: Když se to ladí u např. Jawy, ČZ atd. např. po snížení hlavy, aby tam vůbec nějaká antidetonační štěrbina byla, tak se ten trubičkovej cín zastrčí otvorem pro svíčku.  Předpokládám, že u TM to půjde taky.
Musíš to zkoušet ve stavu v jakým to bude jezdit, takže těsnění a dotažená hlava.

Editoval Honza (24.09.2014 19:31:39)


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#26 24.09.2014 20:11:21

Smudla
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 98
Založená vlákna
Místo: Rychvald
Motorka: TE 300,VS 1400
Věk: 53
1 0

Re: TM 300 výměna pístu


Cim silnesi tesneni pod valec,tim vetsi spodek.U KTM koupis od 0.3mm po 0.8mm.Standart se dava 0,5mm.Samozrejmne to ma nejake hranice,ne ze tam das 2.mm.
Trubickovy cin se pouziva bezne,treba kdyz si nechas srovnat hlavu,aby to nekleklo po 3.mth.

 offline 

 

#27 24.09.2014 20:14:20

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM 300 výměna pístu


Janek:

Těsnění mám doma koupený tři 0.4, 0.3, 0.2, s tím se dá kombinovat. Stejně budou dvě na sobě. Jinak myslíš, že když to těsnění utáhnu, změřím, mohl bych ho pak použít znovu? Kdybych třeba přidával, nebo ubíral? Těsnění tam bylo tuším 0,7 takže kdybych zkoušel bez těsnění zbylo by tam kolem 0,7mm....jestli to není už málo big_smile

 offline 

 

#28 24.09.2014 20:52:18

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: TM 300 výměna pístu


jo da se pouzit znovu.....aspon me se podarilo tesneni neroztrhnout a tak proc davat novy????

 offline 

 

#29 24.09.2014 22:15:42

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1626
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
10 0

Re: TM 300 výměna pístu


já jsem kupoval tuhle sadu a v tom byli všechny tloušťky těsnění který tam jdou dát...


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/4496_pistni_sada.jpg

Editoval roxteedy (24.09.2014 22:16:26)

 offline 

 

#30 02.10.2014 17:04:54

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM 300 výměna pístu


Sojkin86 napsal(a):

chalka:

Budeš chytřejší až když necháš přeměřit ovalitu. Těch 100h je akorát na rozborku sborku, pokud to pošleš do servisu /Oulehlovi/ tak je jasný že ti řeknou že je potřeba udělat nicasil, je to obchod. Pokud to dáš někomu, kdo ti nazávisle na výdělku řekne jak to pravdu je s ovalitou, tak je klidně možný že by ses dozvěděl že dalších klidně 50-70h, aniž by odešel nikasil, klidně najedeš, a to bez problémů. U 3kila to vydrží dlouho.. Jinak těch třeba 160h na píst u 3kila je v nezávodním tempu...

jirka str.250 napsal(a):

přeměřit určitě ,ale oulehlu bych vůbec vyk!  nevyhledával teda aspoň pro mě je to vypočitavej h...l kterymu jde jen a jen o prachy!!!!! ne 

Vypadá pánové, že jste měli pravdu. Válec jsem minulé pondělí odeslal Oulehlovi, ve středu telefon, že válec vylapoval a objevily se póry, tudíž musí válec přijít na nikasil. Ptal jsem se na cenu a on že se bude možná muset vyvařovat a řekl cca 5tisíc.  Říkám si, tak co asi tomu rozumí, tak jsem to potvrdil. Celý den v práci mi to vrtalo hlavou, vím, že tam póry byly a normálně to jezdilo. Tak jsem zajel za mechanikem a on zavolej Oulehlovi ať pošlou válec zpět, že to budeme řešit přes pana Coufala (dělá TM). I kdyby se musel dělat nikasil. Volám tam, že válec je nachystaný na nikasil, že za 10 minut je tam PPL. Říkal jsem že budu kupovat nový ať ho pošlou zpět. Paní v telefonu že válec mi bude k ničemu, že ho můžu akorát vyhodit a jak jim to hrozně komplikuji. Vylapovaný válec poslali, kupodivu zadarmo. Poslal jsem ho panu Coufalovi a za dva dny odpověď. Válec je naprosto v pořádku s ovalitou 0,01, jestli k němu chci originální píst, tak jsem řekl že ano. Sice se musí objednat, ale těch pár dní už vydržím. Tak jsem byl v celku překvapen a hodně rád!


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3313_1457460_10202872964574600_4248168163257206143_n.jpg

 offline 

 

#31 02.10.2014 17:34:30

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: TM 300 výměna pístu


 ano 

 offline 

 

#32 02.10.2014 18:50:21

MildaXL
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 115
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: Honda XL500R, KTM EXC 250
Věk: 26
0 0

Re: TM 300 výměna pístu


chalka:

Taky budu v zimě řešit nikasil, tak už vím kam ho neposílat  a1  všichni tvrdí jak nikasil dělají myslím jako firmy a stejně to někam posílají..

 offline 

 

#33 02.10.2014 22:22:28

Re: TM 300 výměna pístu


chalka napsal(a):

Sojkin86 napsal(a):

chalka:

Budeš chytřejší až když necháš přeměřit ovalitu. Těch 100h je akorát na rozborku sborku, pokud to pošleš do servisu /Oulehlovi/ tak je jasný že ti řeknou že je potřeba udělat nicasil, je to obchod. Pokud to dáš někomu, kdo ti nazávisle na výdělku řekne jak to pravdu je s ovalitou, tak je klidně možný že by ses dozvěděl že dalších klidně 50-70h, aniž by odešel nikasil, klidně najedeš, a to bez problémů. U 3kila to vydrží dlouho.. Jinak těch třeba 160h na píst u 3kila je v nezávodním tempu...

jirka str.250 napsal(a):

přeměřit určitě ,ale oulehlu bych vůbec vyk!  nevyhledával teda aspoň pro mě je to vypočitavej h...l kterymu jde jen a jen o prachy!!!!! ne 

Vypadá pánové, že jste měli pravdu. Válec jsem minulé pondělí odeslal Oulehlovi, ve středu telefon, že válec vylapoval a objevily se póry, tudíž musí válec přijít na nikasil. Ptal jsem se na cenu a on že se bude možná muset vyvařovat a řekl cca 5tisíc.  Říkám si, tak co asi tomu rozumí, tak jsem to potvrdil. Celý den v práci mi to vrtalo hlavou, vím, že tam póry byly a normálně to jezdilo. Tak jsem zajel za mechanikem a on zavolej Oulehlovi ať pošlou válec zpět, že to budeme řešit přes pana Coufala (dělá TM). I kdyby se musel dělat nikasil. Volám tam, že válec je nachystaný na nikasil, že za 10 minut je tam PPL. Říkal jsem že budu kupovat nový ať ho pošlou zpět. Paní v telefonu že válec mi bude k ničemu, že ho můžu akorát vyhodit a jak jim to hrozně komplikuji. Vylapovaný válec poslali, kupodivu zadarmo. Poslal jsem ho panu Coufalovi a za dva dny odpověď. Válec je naprosto v pořádku s ovalitou 0,01, jestli k němu chci originální píst, tak jsem řekl že ano. Sice se musí objednat, ale těch pár dní už vydržím. Tak jsem byl v celku překvapen a hodně rád!


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3 … 6143_n.jpg

Omg ! Póry jsou jen k dobru - lepší mazání, píst origo zbytečnost, já koupil za běžné peníze Prox se dvěma kroužky  a dobré, prox navíc dělá ještě o číslo větší píst než wosner.
Píst měnit po 160 mth je kravina, max 100, pak je to už znát že to nejede. Laborování s těsněním smysl moc nemá, dáš nový píst a ucítíš jak lépe jede.
Jinak bych doporučil ještě když už se v tom hrabeš, zkontrolovat klapky jestli nejsou ohlé, prasklé, ulomené, a očistit cívky a magnety zapalka od marasu a rzi  wink 

Mám EN 300  smile 

 offline 

 

#34 02.10.2014 22:48:57

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: TM 300 výměna pístu


sasaa napsal(a):

Omg ! Póry jsou jen k dobru - lepší mazání, píst origo zbytečnost, já koupil za běžné peníze Prox se dvěma kroužky  a dobré, prox navíc dělá ještě o číslo větší píst než wosner.
Píst měnit po 160 mth je kravina, max 100, pak je to už znát že to nejede. Laborování s těsněním smysl moc nemá, dáš nový píst a ucítíš jak lépe jede.
Jinak bych doporučil ještě když už se v tom hrabeš, zkontrolovat klapky jestli nejsou ohlé, prasklé, ulomené, a očistit cívky a magnety zapalka od marasu a rzi  wink 

Mám EN 300  smile 

doporučil bych po vlastní zkušenosti přidat ke zkontrolování vzdálenost vrchní hrany pístu a válce až se to bude skládat s novým pístem. Teda jestli to má TM nějak v manuálu specifikovaný, třeba jako KTM. A dle této potřeby zvolit sílu těsnění pod válec.

 offline 

 

#35 02.10.2014 22:53:59

Re: TM 300 výměna pístu


TM má manuály skoro k ničemu. To je veliký nedostatek oproti KTM  ne 

 offline 

 

#36 03.10.2014 00:30:48

pretekardano
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 178
Založená vlákna
Místo: Hlohovec
Motorka: YZ250F, RM250 enduro(carpimotor)
Věk: 30
0 0

Re: TM 300 výměna pístu


nevidel som manuál na TM, ale na GAS 07 to je rozprávková knižka-pokial nie sú predošlé skúsenosti, nespravíš podla neho nič...
to manuál na yamahu je presný, úplný a dokonalý ako príručka k obsluhe jadrového reaktoru!

 offline 

 

#37 03.10.2014 06:55:31

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM 300 výměna pístu


sasaa:

Originál má vyvrtané přimazávací otvory kvůli výfukové přepážce. To je dost problémové místo u TM. Jinak klapky jsem nedávno kontroloval, jsou ok. Za to zapalko díky, určitě tam kouknu a vyčistím to. Kámoš teď musel kupovat nový. Stator i rotor za 9tisíc....

badyšot:

O pár příspěvků výš jsme to řešili, TM to v manuálu má 1,4 - 1,5 mm. Na to se taky chystám...jinak řešíš to cínovým válečkem?

 offline 

 

#38 03.10.2014 07:13:07

Re: TM 300 výměna pístu


chalka: má to dírky, i Prox je má, navíc 2 kruhy místo jednoho smile 

 offline 

 

#39 03.10.2014 07:40:01

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM 300 výměna pístu


sasaa:

já jsem říkal, že tam dám proxa a mechanik, né ať tam dám originál, že těch 800 mě nezabije, tak už je to objednaný. Kdybych věděl, že na PROXU jsou dva kroužky, tak tam prdnu ten...

 offline 

 

#40 03.10.2014 08:42:32

karol920
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 150
Založená vlákna
Motorka: kxf270
Věk: 52
Tel: +421905518769
Web
1 0

Re: TM 300 výměna pístu


A to je akože problém si tie dierky dovŕtať ?????? žasnem.

Ak niekedy niekto venoval pozornosť zelenému príbalovému letáčiku pri piestoch Wiseco , tak tam okrem iného popísané , kde vyvŕtať , akým vrtákom , ako si to naznačiť.....
Na motokárových motoroch som videl nie že dierky , ale drážky 10mm vysoké na mazanie prepážky .
Prepážka pri delenom výfukovom kanále dostáva riadne na frak a treba ju poriadne primazať a aj ochladiť. Dokonca mám odskúšané aj dierky väčšieho priemeru ako je je šírka prepážky a na chode motora to nebolo nijakovsky cítiť.

A čo sa týka Proxu - piest je odlievaný , zatiaľ čo originál a Wossner sú kované , čiže s lepšou odolnosťou voči praskaniu.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů