Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

zalomený šroub víka ventilů v hlavě

#1 17.09.2014 10:51:35

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Mám takovou legraci... utahuju si takhle víko ventilů na předepsanej moment a RUP! Šroub (M8) urvanej, kurva. Blbý je, že je to ten blízko svíčky, takže s vrtačkou se nečapnu kvůli rámu (motor se mi nechce vyndavat) a vůbec bych leda zkurvil vokolní závit. Čet sem vo leptání zalomenejch šroubů, že to jako funguje fakt dobře, jenomže tyhle šrouby sou hliníkový, nebo co, ne? Jak ho mám jako dostat ven teda?
A až příště budu dotahovat - na jakej moment dotahujete vy, jestli vůbec na nějakej?

 offline 

 

#2 17.09.2014 11:18:44

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Martin_voe:

Vyleptávání nevím, ale ocelový šrouby se z hliníku vyjiskřují, nechal jsem si dělat takto šroub v brejlích, bohužel závit dostal moc zabrat a musel jsem ho stejně přeřezat. Nevím jestli to jde do slepé díry a už vůbec jestli ti to udělá zapuštěný ve víku a v rámu...

Osobně bych navrtal s motorem venku (kua kdyť je to na hodinu práce) a vytáhl vytahovákem...

BTW: utahuju na moment všechny důležité šrouby...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#3 17.09.2014 11:21:42

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


otázka je, jestli je to ocel...

 offline 

 

#4 17.09.2014 11:28:30

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Můžeš vyfotit?


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#5 17.09.2014 11:28:44

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Suchman napsal(a):

Martin_voe:
BTW: utahuju na moment všechny důležité šrouby...

No však... v manuálu bylo, že na 26Nm... řikám si, že je to celkem dost, mnoale dyž to píšou japonci, tak asi jó, né? Výsledek potěšil, no...

 offline 

 

#6 17.09.2014 11:30:05

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Na jakém stroji to je?


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#7 17.09.2014 11:30:26

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Martin_voe napsal(a):

A až příště budu dotahovat - na jakej moment dotahujete vy, jestli vůbec na nějakej?

Kde je 10, dávám 8

Kde je 20, tam jsem dával něco přes 15... Záleží o jaký jde spoj a co drží (v motoru s návazností na cokoliv hybného, kluzného apod bych asi dodržoval přesně). Taky je otázka, jestli ty moje kalibrované momenťáky pouští přesně toplik, kolik mi ukazuje stupnice. To je loterie.

Přední kolo mělo XR i TA600 na 65 a zadní na 95. Dopředu jsem dával 58 a dozadu 85Nm

Vzhledem k tomu, že jsem vždy majitelem 15let a starší motorky, tak musím zejména na ty M10 a M8 do hliníku opatrně...Zatím bez potíží, ale jednou to stejně jako u tebe prostě přijde.

Editoval jirka87 (17.09.2014 11:33:23)

 offline 

 

#8 17.09.2014 11:31:43

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Raduz TT600r napsal(a):

Můžeš vyfotit?

teď u toho nejsem, tak až asi zejtra leda...

jirka87 napsal(a):

Taky je otázka, jestli ty moje kalibrované momenťáky pouští přesně toplik, kolik mi ukazuje stupnice. To je loterie.
Vzhledem k tomu, že jsem vždy majitelem 15let a starší motorky, tak musím na ty M10 a M8 do hliníku opatrně...Zatím bez potíží, ale jednou to stejně jako u tebe prostě přijde.

no to je vono právě.. taky vždycky "starej" pekáč (pro mně teda výkřik moderní techniky) a momenťák nevim, jak proměřit... asi někde nechat kalibrovat, ale to bude asi za ranec...

Raduz TT600r napsal(a):

Na jakém stroji to je?

XR400R  ano 

Editoval Martin_voe (17.09.2014 11:40:31)

 offline 

 

#9 17.09.2014 11:54:21

Kubajz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 793
Založená vlákna
Motorka: Beta 300RR
2 0

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Mě se stalo to samé na bývalé CRF450R, byl tam teda celkem přístup, takže jsem do toho ulomenyho šroubu vyvrtal kousek malé dírky a do ní pak lehounce naklepl o něco větší šroubováček a tím jsem to pomalu vytočil, sic trochu prasácký způsob, ale povedlo se a dal jsem novej šroub a bez problému... ale ty jak říkáš, vrtačkou se tam nedostaneš...  roll 

 offline 

 

#10 17.09.2014 12:39:14

Myna
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 145
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: DR 350S 90´
Věk: 23
1 0

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


S vyjiskřováním bys možná měl víc práce, než kdybys to odvrtal. Stejně bys musel vyhodit motor ven z rámu a když jsem to řešil kdysi já, tak nakonec jsem to stejně radši odvrtal. Na vyjiskření firma požadovala, aby součástka byla čistá, odmaštěná a s co možná nejmíň chujovinama okolo... Což u motoru zabere víc práce to jen dobře odmastit, než celý rovnou odvrtat.


A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli key usch

 offline 

 

#11 17.09.2014 14:03:00

raider418
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 170
Založená vlákna
Motorka: Ktm exc 250
0 0

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Za sebe doporučují na zalomene šrouby:
http://www.dobre-naradi.cz/zbozi/sada-n … bu/p-11077
mam s tím dobre zkušenosti  big_smile 


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2411_vytahovak.jpg

 offline 

 

#12 17.09.2014 14:09:25

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


A pokud zalomíš ten vytahovák, tak jsi ve slušné řiti. Já s tím mám zkušenosti polovičaté. Když to vyjde, je to super. Když ne, je to o dost větší problém.

Odvrtat naklepnout torx, zkusit povolit...
Když to nepůjde, odvrtat a vyřezat novej závit/dát vložku.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#13 17.09.2014 14:16:32

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


no... a zčeho sou ty šrouby.. hlína?

 offline 

 

#14 17.09.2014 14:17:44

ZdeninoTE
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 480
Založená vlákna
Místo: Sulimov
Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
Věk: 28
Tel: 604389901
5 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


taky jsem to dělal torxem. navrtat do šroubu malou dírku, najebat tam malý torx a povolit  a2  motor nemusíš vytahovat úplně ne? stačí jenom vyklonit v rámu


Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích

 offline 

 

#15 17.09.2014 15:22:11

Mira450
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 225
Založená vlákna
Motorka: Suzuki Rm 250
Věk: ...
Tel: Pevná Linka
1 0

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


kolik je zalomeny? kdyžtak navařit matku smile

 offline 

 

#16 17.09.2014 15:31:31

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


Mira450 napsal(a):

kolik je zalomeny? kdyžtak navařit matku smile

Navařit si můžu leda tak špagety :-( . Takovejma vymoženostma, jako je svářecí technika nevládnu, nehledě na to, že je teda jako hluboko, mno....

 offline 

 

#17 17.09.2014 16:08:08

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


vyndat motor na crossine je otazka 30 minut. Neni nic horsiho nez zatrhnout sroub a pak se to snazit kurvit tam kde neni kloudnej pristup.
26Nm na sroub vika ventilu mi prijde moc. Vetsinou se ventildekle dotahuji na 8-10Nm. Coz odpovida kdyz vezmes golovej sroubovak, das na to orech tak to co utahnes rukou je to spravne. Zkratka nesmis pouzit zadnou paku nic, Pak je to dobre dotazene. Ja delam sice vsechno momentakem ,ale tohle mam ozkousene a premerene.

Ted k veci. Neni to muj odkaz, nejsou to moje fotky. Kazdopadne by to melo fungovat.
Nikdo ti do hlinikovyho motoru neda hlinikovy srouby. to je blbost. Sroub bude klasickej ocelovej nebo nejakej michanej bordel. Ale urcite pujde vyleptat. A pokud nepujde tak se vlastne nic nedeje.

takze cituji z jineho fora
"Vyleptat kyselinou dusičnou . Dělaly se tak už dva motory a pecka! Popis kámoše s kterym jsem to vyleptával:.... Šroub byl zalomený zároveň s těsnící plochou, takže ho nebylo za co chytit, navíc v hliníku držel jako čert, takže i když jsme zkoušeli na šroub navařit matičku, nemělo to smysl. Pak jsme si vzpoměli, že někdo podobný problém řešil pomocí kyseliny, po chvíli hledání na internetu jsme nalezli nějaké informace, sice strohé a nepřesné, ale pro nás směrodatné. Šroub se dá z hliníkového bloku vyleptat pomocí kyseliny dusičné (HNO3). V našem případě jsme vzali víčko z pet flašky, provrtaly ho 5 vrtákem, a nalepili na karter. Do víčka jsme nalili kyselinu, a nechali to takhle do druhého dne. Během cca 24 hodin zmizelo cca 8mm šroubu, poté jsme sundali víčko, zkontrolovali jsme výsledek, ještě ale kus šroubu zbýval, takže jsme znovu nalepili víčko a nalili do něj kyselinu. Schnutí lepidla jsme chtěli urychlit přímotopem, při té příležitosti jsme zjistili, že pokud se karter s kyselinou zahřeje, celá reakce probíhá mnohonásobně rychleji a efektivněji. Šroub se nám tedy povedlo odstranit perfektně, navíc hliník a závit v něm zůstali naprosto nepokozené. Berte to jako návod, přijde mi to lepší a bezpečnější než odvrtávání. Snad se vám to bude hodit.

Mrkni na FOTO , tenhle šroub byl pryč za tři hodiny "

http://kolecko10.rajce.idnes.cz/2012-05 … eny_sroub/


suzuki Rm-Z 450

 offline 

 

#18 17.09.2014 16:22:43

Stefa99
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 127
Založená vlákna
Motorka: CR500
Věk: 30
0 0

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


pokud by jsi dojebal i zavit  tongue tak time-serts je nejlepsim resenim. lepsi nez  v-coil  ano 

 offline 

 

#19 17.09.2014 16:26:01

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


cuir:

pracuju v chemičce na výrobně kyseliny dusičné smile  a potvrzuji, že i u nás údržba si občas výpůjční pár dcl na vyleptani zalomeneho šroubu v mašině - zamozrejme nesmí být stroj celý ze železa  smile 
pokud sežene koncentrovanou kyselinu, tak to půjde dobře (u nás děláme 54% a výše) nevím, kolika % kyselina se dá volně koupit, čím více tím lépe  a ano zvýšení teploty pomůže k rychlejšímu rozpuštění kovového předmětu - endotermni reakce  a14 

každopádně velký pozor při jakékoliv manipulaci  vyk! 

 offline 

 

#20 17.09.2014 16:26:39

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: zalomený šroub víka ventilů v hlavě


cuir:

jen dotaz - kde jste koupili kyselinu a čím jste nalepili vršek?


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů