INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
S elektrikou jsem nikdy problém neměl. Není to tedy pro mě jasné a hledám radu: Celou zimu žádný problém. Baterku jsem na dr 650se nabíjel jednou. Protože je zima jaká je, jezdím už aspoň měsíc. Vždy krásné starty i když mrzlo. Minulý týden ve středu, přestože bylo teplo, při startování bylo znát slabší baterku. Během vyjížďky vše O.K. V pátek už jsem nenastartoval. Baterka měla pod 11V. Startnul jsem přes kabely a po dobu vyjížďky jsem opět startoval...(batrka se evidentně vzpamatovávala). Proměřil jsem dobíjení ( asi 13,4V) O.K. Samozřejmě jsem myslel, že už starší gelovka odchází. Zkusil jsem jí od pátku do teď nabít, nabíječkou k tomu určenou. 13,48V Hodil jsem ji do motorky, zapojil plus a mínus hodil přes měřák. A ukazoval odběr 0,33V. Skoušel jsem sporadicky ledasčím zahýbat, ale vše stejné. Pak jem zapojil i mínus a studené moto jen tak bez sytiče naprázdno protočil aniž by chytlo (záměrně) Znovu odpojil mínus a propojil ji ho přes měřák. Odběr ukazoval v klidu 0,12V Vše samozřejmě bez klíčku ve spínačce..nic zapnuté. Tak v čem tedy bude problém? Nějaké relé dobíjení, nebo něco jiného? Předem díky za smysluplné odpovědi.
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
No tak tam ten měřák zapoj jak si měl. Měříš proud s těm voltama "odběr 0,33V" si se předpokládám upsal. A postupně odpojuj co odpojit jde, relé startéru, regulátor dobijení, CDI a co já vím. No prostě musíš nějak přijít na to, kam ten proud teče.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Honza:
neupsal, bylo tam 0,33V a pak těch 0,12V. Je to malý odběr, ale je... Je vidět, že se to mění, takže to někdy může být klidně víc... Jo, zítra budu muset asi postupně zkoušet.... snad zjistím, kam to teče.
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Zvěřáki: Přesně mi popiš, kde co měříš a jak máš přepnutý měřák. Odběr proudu přece nemůžeš měřit ve voltech.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Honza:
Nechal jsem se poučit osobou zodpovědnou a pak jsem se dal na měření. Po měření jsem došel k závěru, že vše je O.K....takže případný problém bude v baterii, nebo došlo k něčemu jinému, jako například, že zůstalo něco viset a baterii to vybíjelo.
Večer jsem měřil jak na volty, tak na apery. Ampery nebere vůbec, to znamená, že odběr není. Volty se dají naměřit...ale to je tak minimální, že je to běžná věc...špína, někde třeba kostra ne 100%...
Měřil jsem správně: Měřák jsem vložil mezi minus pol na baterii a minus kabel na motorce. Ampery: 0,00 ...po zapnutí spínačky cca. 0,4...a cokoli se pak přidá, jako světlo brzdy, blinkry atd., odběr se samozřejmě zvyšuje. Když vypnu spínačku, odběr opět 0,00. Pokud přepnu měřák na V., naměří mi to cca. 0,10 - 0,15V jak kdy... To předpokládám není potřeba řešit. Nicméně jsem došel až tak daleko, že jsem zjistil i to, kdy ty volty zmizí. A to po odpojení konektoru k regulátoru dobíjení. V podstatě z baterie jde silný kabel + na relé startéru. Do relé startéru jde také ovládací kabeláž. Jeden ze tří kablíků je silnější plus a ten vede pak k regulátoru dobíjení. Tam to končí. Je možné že zenerova dioda uvnitř regoše, třeba trochu propouští, nebo já nevím, jak to přesně vysvětlit...ale nejedná se o hodnotu, jež by byla problémem. Je to tak malé, že ampéry ( tedy silový odběr) není žádný) Takže na moto je vše O.K. Uvidím, zda se po řádném nabití baterie vzpamatovala, zajdu do servisu a nechám jí změřit. Akce tedy ukončena...prozatím Doufám
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Odběr proud měříš dobře, ale to měření voltů je nesmysl. To je jen chyba měřáku. Oba měřící hroty máš na stejném potenciálu, to je prostě nulový napětí. Úbytek napětí můžeš leda měřit nepř. při startování mezi + baterky a kontaktem na startéru, pak uvidíš kolik V se ti ztrácí na přechodových odporech na spojích.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- bagr12
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 126
- Založená vlákna
- Místo: BK a okolí
- Motorka: Husaberg FE 650
- Tel: DualSIM
- 0 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Presne tak,Odber se meri v Amperech s merakem pripojenym do serie. Pokud chces merit napeti ve Voltech (napr. kontrola dobijeni) tak se merak pripojuje paralelne.
- XDeeKsanR
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 113
- Založená vlákna
- Místo: Bystré City(SVK)
- Motorka: GasGas EC 250
- Věk: 20
- 0 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
Ja by som povedal že si nameral difúzne napätie diód v usmerňovači .
Keď sa chce, dá sa všetko..
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: problém s oběrem proudu z baterie v klidu_kde je problém?
XDeeKsanR napsal(a):Ja by som povedal že si nameral difúzne napätie diód v usmerňovači .
ano tak nějak.... včera jsem se ještě bavil s majitelem diagnostiky a elektroopravny automobilů a vysvětloval to podobně. Vysvětluje to i ten fakt, že když regoš odpojíš, hodnota se změní na nulu. Takže nejde zcela o hloupost, ale opravdu v té serii naměřiš nějakou hodnotu, kterou je dána konstrukcí regoše. Pokud do regulátoru opět zapojíš štekr, hodnota se opět ukáže.
Nicméně, je to zřejmě zcela nepotřebný údaj a je zbytečné ho měřit. Pro mě obecně je důležité, že v klidu nemám odběr proudu..a moto je tedy O.K. Pokud problém nastane opět, bude to už zřejmě vinou baterie... Tu jsem ještě neměl čas nechat změřit ( zatížit) na přístroji. Ale udělám to.
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
|