Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Baterie

#141 03.11.2020 11:27:14

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Baterie


Toman napsal(a):

Ještě dodám, že u těch lifepo je určitě lepší místo "točit 10s" točit jen chvilku s pauzami... V chladu než mi naskočí 500 je to min až na třetí/čtvrtý pokus.. točím tak 2-3s s pauzou klidně 15s. Baterka se vždy trošku "vzpamatuje"  a14 

I těch 15s je málo a špatně.. na Li a speciálně v zimě, to chce: zatočit a počkat min.30s (není, marné si to prubnou s pohledem na vteřinovku, protože se to zdá jako "věčnost") a startovat a i 500kilo chytne na brnk ano 


https://www.youtube.com/watch?v=aLS6iut15TA


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#142 03.11.2020 11:42:44

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Baterie


PETARDAK: díky za odkaz  ano  ... zvýším tedy časové hodnoty na z 3/15 na 5/30s  heh2 

 offline 

 

#143 13.03.2021 14:47:54

MotoDriver
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1792
Založená vlákna
Místo: Mechov
Motorka: 250f
Věk: 40 a víc
Tel: mám
13 0

Re: Baterie


Viděl/zkoušel/má někdo baterie Antigravity Battery ?

https://www.antigravitybatteries-uk.co. … ag801.html


Je to barva, kterou mám prostě rád
Modrá je dobrá, už je to tak.

 offline 

 

#144 11.10.2021 12:29:40

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Baterie


ta obyč. nabíječka z Lidlu se hodí i na Li-ion baterie ?? jakou vzít A1 nebo B1 ?? je tam 100,- Kč rozdíl, která je vhodnější?

ULTIMATE SPEED® Nabíječka autobaterií ULGD 5.0 A1

https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na … p100315312

ULTIMATE SPEED® Nabíječka autobaterií ULGD 5.0 B1

https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na … p100305858


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#145 11.10.2021 15:13:21

Dudun
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 108
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: TT 600RE, Husaberg501/2014
Věk: 43
0 0

Re: Baterie


offroaderTE:

Pokial nabijacka nema vyslovene napisane, ze je vhodna na LIPo/LiFePo4 nepouzival bych to na litiove baterie.

Tieto nabijacky na bezne olovenne akumulatory maju
- nastavene inak krivky nabijania,
- rozdielne cielove napatie pri ktorom nabijacka vyhodnoti ci bateria je/nie je nabita,
- priebeh napatia byva impulzny,
- mavaju desulfikacny proces, ktory bateriu impulzne vybija/nabija
Bude tam kopec dalsich rozdielov o ktorych neviem

Ako nudzovo sa s tym nabit bude dat i litiova bateria, BMS baterie by mala ochranit clanky pred vybitim/prebijanim. Ale myslim, ze na zivotnosti baterie to neprida.

 offline 

 

#146 11.10.2021 20:06:41

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Baterie


Používám modelařskou nabijecku za 500,- která umí nabijet vsechny baterk a hotovo. Od baterek do ovladače po autobaterii.


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#147 13.10.2021 10:02:30

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Baterie


wáca: dočetl jsem se, že li-ion baterie se nabíjejí proudem (přesným), kdežto ostatní napětím. moc to nechápu, ale učili mne, že elektřina má vždycky nějaké napětí Volty a jak se zapne spotřebič, tak teče proud Ampéry. Ale jak to přesně funguje v nabíječkách nemám tušení.

https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne- … et-baterie


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#148 13.10.2021 13:37:26

Re: Baterie


offroaderTE:
Napis assassinovi, je to sikula a lionky sam stavi. Vse si overuje v praxi.
Osobne mam roky obyc lidl nabijecku a je to v pohode. Ale ona vlastne neni vubec potreba. Motorka tu lionku nabije na min 80% za par minut provozu. Pokud mas v cajku dobijeni na motorce a v cajku aku, tak nabijecku ani nepotrebujes.
Kdyz uz musim nabijet, tak si jen pohlidam, abych aku hned po dosazeni nabiti odpojil od nabijecky, aby to nebylo v nejakym udrzovacim rezimu tyden ...
Na motorce mam stejny altik jako je klasicky oloveny aku a taky to neresim ...
https://www.motorkari.cz/tema/?t=168248 … to10314534

 offline 

 

#149 13.10.2021 23:44:39

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Baterie


liion je cela kategorie baterii - to se dal deli na jednotlive druhy, podle konstrukce clanku. Do motorky jedine clanky s technologii LIFePO4. Je tu par lehce zavadejicich informaci - ohledne toho nabijeni atd - ktery vychazej ze zkusenosti s vyrazne rozsirenejsim druhem lion baterii a to LiPol .

Finta je v rozdilnejch napetich na clanek u ruznych konstrukci - LiPol maji cca 3,6V na clanek a pokud sestavis baterii ze 3clanku seriove - budes se pri palubnim napeti motorky (14V) pohybovat tesne na hranici plneho nabiti, ne za hranici = to se samozrejme baterce nelibi. Pokud bys ji sestavil ze 4clanku seriove - naopak zase pri palubnim napeti bude temer vybita.

U lifepo4 je napeti na clanek nizsi (kolem 3,2V) a kdyz udelas baterii se 4clanku tak pri palubnim napeti ses nekde kolem 80%nabiti baterie - tzn nemusis nic hlidat, baterie se neprebiji a presto je v ni dost energie pro start atd.

Pokud funguje ok nabijeni a nenechas nikde svitit svetla apod - tak baterka funguje trvale v rezimu 50-80% nabiti (po startovani klesne dejme tomu na 50, behem jizdy se se rychle dostane na tech 80 a tam se drzi) je vyzkousene ze pri tomto pouzivani se clanky proti sobe "nerozhodi" a nemusi se tudiz pri nabijeni "balancovat" jak tu opet znaji nekteri z modelariny a z pouzivani lipol baterii...

Pokud se baterka nejak hluboce nevybije (dejme tomu pod 10-11V) tak jde v pohode dobit baterkou na "gelovky" - libovolna nabijecka co udrzuje 14V - lidlovka treba. U tech drazsich nepouzivat desulfatacni program ....

Sklada se to z 2300mAh clanku od firmy A123 batteries, valecek prumer cca 20mm, delka asi 50mm - pro mensi motory staci 4clanky(start proud max kolem 120A) pro vetsi motorky davam dva tyhle 4clanky paralelne - tzn 4,6Ah kapacita, teoreticky 240A start proud. S tima uz jezdi soousta mistnich ducastistu, a snad vsichni TLkari smile nejstarsi ma stev - ta uz bude mozna 3-4roky stara?
Delal jsem jich celkem tak 30ks - registruju 3mrtve - vsechno jasek smile
Tady naky fotky:

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=168248&pgr=1
Copyright © Motorkari.cz


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#150 15.10.2021 11:21:01

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Baterie


díky všem za užitečné info. Nakonec jsem na radu zkušeného zakoupil nabíječku Oximiser3X, páč už jsem 2 ks LiFePo4 baterií v minulosti odepsal, 2tis za nabíječku se asi mi vyplatí, má spec. režim právě na tyto baterie


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#151 16.10.2021 06:34:16

Re: Baterie


wáca napsal(a):

U lifepo4 je napeti na clanek nizsi (kolem 3,2V) a kdyz udelas baterii se 4clanku tak pri palubnim napeti ses nekde kolem 80%nabiti baterie - tzn nemusis nic hlidat, baterie se neprebiji a presto je v ni dost energie pro start atd.

Tim neprebijenim mas na mysli 12V system pro pro stare olovene baterie kde dobijeni dava 14,4V?
Napr. JAWA 638.

 offline 

 

#152 16.10.2021 14:16:32

Dudun
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 108
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: TT 600RE, Husaberg501/2014
Věk: 43
0 0

Re: Baterie


lifepo4  ma sice nominalne napatie 3.2V ale cielove nabijacie je  <= 3.65V, co mas pri styroch clankoch "bezpecnych" 14,6V (ono pri vybijani to velmi rychlo spadne na 3.2V ktore si +- udrziava pocas procesu vybijania a pri konci to rychlo klesne dolu). Je ku tomu kopec grafov,

Ak si sa pytal na toto wink.

 offline 

 

#153 16.10.2021 20:45:37

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Baterie


kick-start:

Jj daly jsme tu baterlu do starého transalpa 600 a v pohodě to fungovalo.


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#154 31.12.2021 16:48:25

xoblih
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 222
Založená vlákna
Místo: Prostějovsko
Tel: Mám
2 0

Re: Baterie


Ahoj, jdu si pro radu ohledně nabíječky pro Li-ion aku, viz obrázek. Je to na Yamahu YZ250f 2020. Dnes jsem aku vytáhl, že ji dám do tepla, naměřil jsem 13,06V, což předpokládám bude ok. Jakou koupit nabíječku pro Li-ion? Nemám zatím s aku Li-cokoliv zkušenost. Koukal jsem na tuto http://www.optimate.cz/nabijecky/optimate_Lithium.htm
Díky.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4026_87875038-fbf2-4f18-9ec2-18daa5adf784.jpeg

 offline 

 

#155 31.12.2021 17:23:15

PANCHO
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 91
Založená vlákna
Místo: Benešov u Prahy
Motorka: Yamaha WR450F, KTM 300EXC
Věk: 43
Web
0 0

Re: Baterie


xoblih:
Podle me zbytečne moc drahé, pokud plati ta cena 3390.
Asi to chces na občasné nabiti sem pochopil. Ja mam tuhle  asi dva roky  a uplne v pohode http://www.otos.cz/nabijecky-baterii/na … -0-9-3-8a/

A kamarad ma tuhle a take spokojenej https://www.aci.cz/bat158-nabijecka-pro … 24502.html


Fortes fortuna adiuvat

      CARPE DIEM

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů