Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (119)
Srazy (69)
Výlety (112)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Baterie

#101 16.01.2019 14:59:29

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1327
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: HQ TE 310 I, TA 650, HQ 701, SWM 300 R
Věk: střední
6 0

Re: Baterie


Mám Baterii X-Racer lithium2 (lithium ion) cca po roce odešla, reklamace proběhla úspěšně. Vloni v říjnu jsem měl ošklivý pád + následné zranění, už po pádu motorka nechtěla jet, po chvilce něco vyplo vstřikování a chcíplo to. Zkontroloval jsem kabeláž a hlavní konektory ale nic vizuálně poškozeného jsem nenašel. Letos po doléčení úrazu jsem to jel projet a úplně nová motorka (najeto 30 mth) mi zase neustále chcípala, jako by něco odpojovalo vstřikovací čerpadlo. Rozebral jsem tentokrát kompletně celou elektriku, zkontroloval, pročistil a prostříkal všechny konektory ale vypínalo to motor pořád. Pak jsem pokecal s kámošem a ten mi řekl, že mu v podstatě to samé dělala jeho motorka po pádu, 3 x všechno zkontrolovali a nakonec vyměnili baterii a dobrý. Musím upozornit, že nedocházelo k přerušení energie, motorka pořád svítila, budík ukazoval, vypadalo to, že baterie je ok. Tak jsem zkusmo vyměnil baterii za původní olověnku a jede to vyk! 

Ta lithiovka se mi teda moc neosvědčila. Zřejmě se v ní po pádu něco porouchalo a nějaký zkratík způsobil  rozkolísání napětí a následné odpojení vstřikovacího čerpadla  a8 


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#102 30.01.2019 21:25:32

OndraMZ
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 557
Založená vlákna
Místo: Novojičínsko
Motorka: Sxf 250
Věk: 26
0 0

Re: Baterie


Tak ještě jednou... jakou lithiovku koupit pro sxf 250 rv16 ? mate někdo zkušenost s https://www.motoline.cz/lithium-ion-aku … fepo4.html Díky smile


Za každou zatáčkou je rovina ....

 offline 

 

#103 31.01.2019 02:40:59

Re: Baterie


OndraMZ napsal(a):

Tak ještě jednou... jakou lithiovku koupit pro sxf 250 rv16 ? mate někdo zkušenost s https://www.motoline.cz/lithium-ion-aku … fepo4.html Díky smile

Vypada, ze tahle aku bude z clanku a123. Ty maji kapacitu prave 2,4 ah. Ale nemusi to byt, dobry si zjistit.
Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah vyk! . Kdyz jsem hledal  lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.

Mam v moto 4t a 2t lifepo Shido, kterou prodava zdejsi clen Semis v Yacomi a jsem spokojeny  ano .
Shido ma svoji technologii a misto clanku pouzivaji takovy pytlicky + balancer ..... libi se mi to. Muzu ti to vyfotit.
Clanky a123, ktere dost vyrobcu pouziva, se mi neosvedcily. Startovaci proudy u 4t jsou na ne uz asi hranicni .....

Za me lifepo parada  ano , ve 2 t je uz asi 4 roky a porad maka, udrzba zadna.

 offline 

 

#104 31.01.2019 08:35:08

OndraMZ
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 557
Založená vlákna
Místo: Novojičínsko
Motorka: Sxf 250
Věk: 26
0 0

Re: Baterie


Janek napsal(a):

OndraMZ napsal(a):

Tak ještě jednou... jakou lithiovku koupit pro sxf 250 rv16 ? mate někdo zkušenost s https://www.motoline.cz/lithium-ion-aku … fepo4.html Díky smile

Vypada, ze tahle aku bude z clanku a123. Ty maji kapacitu prave 2,4 ah. Ale nemusi to byt, dobry si zjistit.
Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah vyk! . Kdyz jsem hledal  lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.

Mam v moto 4t a 2t lifepo Shido, kterou prodava zdejsi clen Semis v Yacomi a jsem spokojeny  ano .
Shido ma svoji technologii a misto clanku pouzivaji takovy pytlicky + balancer ..... libi se mi to. Muzu ti to vyfotit.
Clanky a123, ktere dost vyrobcu pouziva, se mi neosvedcily. Startovaci proudy u 4t jsou na ne uz asi hranicni .....

Za me lifepo parada  ano , ve 2 t je uz asi 4 roky a porad maka, udrzba zadna.

Doporučíš mi konkrétní typ? Tohle je odvětví v kterém se vůbec ale vůbec neorientuji. Jediné co vím tak ze potřebuji baterku o rozměrech které jsou v odkaze který je výš. Nyní mám starou baterii LP ale tu nejslabší která asi není nejvhodnější


Za každou zatáčkou je rovina ....

 offline 

 

#105 31.01.2019 08:46:48

chalka
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1797
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
6 0

Re: Baterie


OndraMZ:

https://www.kufrynamoto.cz/lithiova-bat … cbtx7l-bs/

Tady máš asi nejlepší cenu. Bývávala za 1850 Kč. Za mne určitě ne Exide tu jsem si ted koupil do WR a v mraze na zavodech motoskij. mne vypekla. Tak jsem ji vrátil. Zlatá stará dobrá Yuasa....

 offline 

 

#106 31.01.2019 15:10:41

Rajko
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 102
Založená vlákna
Motorka: xr400r
Věk: dostatečný
Tel: mám
0 0

Re: Baterie


OndraMZ napsal(a):

Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah vyk! . Kdyz jsem hledal  lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.

Taky mě ty hodnoty překvapily a tak jsem volal prodejci a ten mi přiznal, že jsou to jen teoretické hodnoty přepočítávané nějakým záhadným přepočtem, který má být nějakým ekvivalentem ke klasickým olověným akumulátorům. Jinak to být ani nemůže, když všude tvrdí, že baterie je již po 6 minutách nabíjení na 90% kapacity.
Mám jí na motorce už tak 2 roky a je pravda, že se nabíjí hodně rychle takže 12Ah určitě nemá.

 offline 

 

#107 31.01.2019 17:48:37

Re: Baterie


Rajko napsal(a):

Taky mě ty hodnoty překvapily a tak jsem volal prodejci a ten mi přiznal, že jsou to jen teoretické hodnoty přepočítávané nějakým záhadným přepočtem, který má být nějakým ekvivalentem ke klasickým olověným akumulátorům. Jinak to být ani nemůže, když všude tvrdí, že baterie je již po 6 minutách nabíjení na 90% kapacity.
Mám jí na motorce už tak 2 roky a je pravda, že se nabíjí hodně rychle takže 12Ah určitě nemá.

Za 6 - 10 minut může být dobitá klidně 100 ah lifepo aku. Na to má vliv zdroj nabíjení a hlavně konstrukce článků a schopnost zvládat vysoký dobíjecí proud.
Jezdíme to v trolejbusech, baterky jako hovado a za 15 minut z 25% na cca 90% .... ano  ano 

Vracím se na 4t 450 a postavil jsem si lifepo aku 220 A max startovací proud, 4,4 ah. Je trochu těžší, ale pořád lehčí než olovo. To je hučák a věřím, že by dala i benzín motor v autě lol 

U těch komerčních aku z odkazů, hodnota startovacího proudu je max a to na cca 10 vteřin vyk! , někde se uvádí, že max by měl být jen na 4 vteřiny. Tak na to bacha, radši pauzy při startech, když to nechytá škrt a voheň

Nenechávat hluboce vybíjet - nejčastější zničení a ideálně dát na dobře větraný místo, aby se nepřehřívala třeba od motoru. To taky škodí hodně. 

Ondra:
Někde tu byly odkazy na lifepo prodávaný v Elitu a ceny začínaly pod litr ano . Jestli máš přes někoho přístup na jejich ecat, tak se zkus podívat. Se slevama je elit hodně dobrý nákup spotřebních motodílů.

Zavolej Motoline a zeptej se Martina na jeho nabídku, zkušenosti, záruku, .... je to nejlepší prodejce motodílů široko daleko a jeho jednání se zákazníkem je top ano  ano 


Doporučím ti samozřejmě originální aku od výrobce moto wink 

 offline 

 

#108 31.01.2019 22:01:41

Rajko
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 102
Založená vlákna
Motorka: xr400r
Věk: dostatečný
Tel: mám
0 0

Re: Baterie


Janek napsal(a):

Za 6 - 10 minut může být dobitá klidně 100 ah lifepo aku. Na to má vliv zdroj nabíjení a hlavně konstrukce článků a schopnost zvládat vysoký dobíjecí proud.
Jezdíme to v trolejbusech, baterky jako hovado a za 15 minut z 25% na cca 90% .... ano  ano 

V trolejbusech to možná takhle funguje - netuším, radši jezdím na motorce, ale u přímo u téhle baterie píše prodejce jako maximální nabíjecí proud na svých stránkách 12 A
Takže ať počítám jak počítám, tak mi to na 90% za těch 6 minut nějak nevychází nehledě na to že alternátor motorky taky bude dávat jiné hodnoty než zdroj pro trolejbusy  wink  a1 

Editoval Rajko (31.01.2019 22:03:42)

 offline 

 

#109 01.02.2019 07:25:05

Re: Baterie


Rajko:

Lifepo4 trolejbus, moto, modelarina, ....je to podobny. Proste vyhoda tehle technologie je schopnost dobit 80-90% v radu minut.
Realne aku xracer bude mit 2,5-3ah a 10-12 A je pravdivy udaj. Takze dobiti velmi rychly i na moto, protoze pokud se nepletu, altik je cca 150W .....

 offline 

 

#110 01.02.2019 10:20:07

Rajko
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 102
Založená vlákna
Motorka: xr400r
Věk: dostatečný
Tel: mám
0 0

Re: Baterie


Janek napsal(a):

Rajko:

Lifepo4 trolejbus, moto, modelarina, ....je to podobny. Proste vyhoda tehle technologie je schopnost dobit 80-90% v radu minut.
Realne aku xracer bude mit 2,5-3ah a 10-12 A je pravdivy udaj. Takze dobiti velmi rychly i na moto, protoze pokud se nepletu, altik je cca 150W .....

V pohodě je vidět ze jsme si jen od začátku uplne nerozuměli nebo se jen nepochopili, protože ja psal, ze udaj výrobce/prodejce, ze ma Xracer kapacitu 12 Ah je nějaká virtuální (přepočítáná) hodnota. Reálná hodnota bude úplně jiná nižší, což mi na přímý dotaz jeden prodejce přiznal. Nicméně nic to nemění na tom ze je to baterka solidní a poměrně blbuvzdorna, protože tolikrát hluboce vybita baterka jako je ta moje uz by zadna jiná nepřežila.

Editoval Rajko (02.02.2019 04:48:27)

 offline 

 

#111 01.02.2019 11:47:32

Re: Baterie


Rajko:

 ano 

 offline 

 

#112 01.02.2019 13:07:13

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1327
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: HQ TE 310 I, TA 650, HQ 701, SWM 300 R
Věk: střední
6 0

Re: Baterie


mě už odešla druhá během ani ne 2 let X-Racer lithium2 Ion, 12V 28,8 Wh, stačí prásknout s motorkou a baterie je v háji, zlatý olovo  a8 


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#113 01.02.2019 14:00:49

chalka
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1797
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
6 0

Re: Baterie


offroaderTE napsal(a):

zlatý olovo  a8 

Máš recht  ano 

 offline 

 

#114 01.02.2019 14:33:55

Re: Baterie


offroaderTE napsal(a):

mě už odešla druhá během ani ne 2 let X-Racer lithium2 Ion, 12V 28,8 Wh, stačí prásknout s motorkou a baterie je v háji, zlatý olovo  a8 

V moto ji mam cca +5 let, moje moto se mnou zazivaji stredovek a kvuli padu zadna zavada. Nadam na to dopustit.
Problem jsou asi ty vetsi 4t, kde jsou potreba vysoky startovaci proudy ....proto jsem sel radsi do stavby a mam to nad 200 A

 offline 

 

#115 01.02.2019 20:35:13

OndraMZ
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 557
Založená vlákna
Místo: Novojičínsko
Motorka: Sxf 250
Věk: 26
0 0

Re: Baterie


Doporučí mi teda někdo konkrétní baterii včetně rozměru kterou dostanu do šestnáctkové sxf 250 ? smile Zatím to vypadá na nejsilnější baterii LP nebo origo jinak nevím ...


Za každou zatáčkou je rovina ....

 offline 

 

#116 02.02.2019 07:05:24

seznam
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 566
Založená vlákna
Místo: Syrovice
Motorka: WR250F
Věk: to nestojí za řeč
Tel: 0609 jsem celý vlhký
0 0

Re: Baterie


OndraMZ:

Já kupoval nedávno do své LFP01 u Brumly v Brně.
Vejde se, zbylo kolem ní ještě hromada místa a startuje i teď v tom mrazu.


jez do polosyta, pij do vybuleňa..

 offline 

 

#117 09.02.2019 15:35:11

Pozisss
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 31
Založená vlákna
Místo: V.B.
Motorka: YAMAHA WR450f r.2008 a YZ 426f rv.2002
0 0

Re: Baterie


Zdarec všichni!
Koupil jsem novou baterku, je to lithiovka x-racer, 28,8Wh a resim dobíjecí napětí. Podle navodu je mam měřit na konektorech pod nádrží. To je nemůžu měřit rovnou na konektotech baterky? Páč, když  sundam nádrž, nahodim to a než něco zmerim, benal v karbecu dojde a chcipne mi to..
Problém je v tom, ze na baterce jsem 14V nenaměřil, jen 13,7V :-(  bude to stacit? Asi těžko, co?

Díky za odpovědi!!!

 offline 

 

#118 09.02.2019 16:15:17

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 978
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: ČZ 250/475 (62'), DRZ 400S (07')
Věk: 31
12 0

Re: Baterie


Pozisss: mer to na polech baterie. To je to napeti co tu baterii dobiji. Kdyz to budes merit nekde po ceste , tak dle stavu instalace a tedy prechodovych odporu budes mit jine hodnoty.

Kolik vyrobce pozaduje nebijeci napeti? Je ti jasny ze, ze to nemeris na volnobeh ale v otackach. V manualu od motorky je dobijeci napeti napsany i otacky motoru.

Editoval Honza (09.02.2019 16:17:37)


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#119 09.02.2019 17:24:26

Pozisss
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 31
Založená vlákna
Místo: V.B.
Motorka: YAMAHA WR450f r.2008 a YZ 426f rv.2002
0 0

Re: Baterie


Honza: podle manualu by se to melo merit na dvou ruznejch konektorech pod nadrzi. Hodnoty maji byt: 14Vmin. - 15Vmax pri 5000rpm, točky jsem neměřil ale přidal jsem pul plynu.
Napětí kolisá mezi 13,4 - 13,7V. Je možný, že se něco málo ztratí po cestě..  výrobce baterky udavá min14V. Nerad bych ji kurvil hned od začátku, dal jsem za ni baťoh..
Tak nevim...

 offline 

 

#120 09.02.2019 20:44:46

chalka
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1797
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
6 0

Re: Baterie


Pozisss:

Ahoj, hele na bývalé 2008 WRF jsem měl stejný problém se stejnou baterií, chtěl jsem ušetřit nějakou váhu. Dobíjecí soustava byla v pořádku. Dobijelo to do 14 V. S originální (gelovkou) motorka fungovala, startovala a jezdila normálně. Nakonec jsem slavnou lithiovku prodal a byl klid.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů