Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nastavení ventilových vůlí

#1 04.03.2014 15:45:33

Nastavení ventilových vůlí


Zdravím, pustil jsem se do nastavování ventilových vůlí, postup znám, všechno znám, akorát mi přijde docela složité jak přesně nastavit tu vůli. Respektive, celý postup znám, to řešit nemusíme, ale zajímalo by mě, jak má jít měrka stuha atd..Ventilové vůle dle návodu jsou:
Sací -> 0,08 - 0,13mm
Výfuk -> 0,08 - 0,13mm

Ale mě by zajímalo, jaká měrka jak má drhnout atd? Přijde mi docela těžké to určit. Měrky 0,08 mám a když složím měrky tak i 0,13mm smile Děkuji za rady smile

 offline 

 

#2 04.03.2014 16:00:01

Re: Nastavení ventilových vůlí


Dej střed 0,1

 offline 

 

#3 04.03.2014 16:10:18

Re: Nastavení ventilových vůlí


Jak říká martin, jinak pokud máš podložky tak je máš stejně odstupnované po 0,05 tak si nevybereš  smile 

 offline 

 

#4 04.03.2014 16:10:43

Re: Nastavení ventilových vůlí


Ok, ale spíš mě zajímat jakou měrkou zkoušet, jaká se tam smí vlést, jaká tam nesmí vlést, jak na tvrdo s ní má jít šoupat atd..? smile

 offline 

 

#5 04.03.2014 16:18:16

Strejda
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 11
Založená vlákna
Motorka: KTM 200 exc
0 0

Re: Nastavení ventilových vůlí


Hoksi:

hlavně nenastav míň jak 0,08 jinak to vetšinou končí průserem... Jak píšou nademnou dej 0,1. Až to nastavíš, tak si slož 0,15 a to tam jit nesmí. Naopak 0,05 musí čochtat...

 offline 

 

#6 04.03.2014 22:09:08

Re: Nastavení ventilových vůlí


Takže povolit matku, dát tam měrku, doušroubovat šroubek na měrku, utáhnout matku a hotovo..? Když tam dám teda 0,1mm, tak tam měrku 0,15mm nesmím dostat..? Mám jí tam zkoušet rvát větší silou, nebo prostě tam nepůjde normálně tak nic?

 offline 

 

#7 04.03.2014 22:20:21

XDeeKsanR
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 113
Založená vlákna
Místo: Bystré City(SVK)
Motorka: GasGas EC 250
Věk: 20
0 0

Re: Nastavení ventilových vůlí


Skús mierku dať do mikrometra ,tam je to zovretie akurát. Vyskušaš párkrát potiahnuť a hneď budeš mať cit  wink 


Keď sa chce, dá sa všetko..

 offline 

 

#8 05.03.2014 11:11:53

Re: Nastavení ventilových vůlí


Šlo by to klasickou manuální šuplerou? Vzít ji, strčit mezi ty "čelisti" měrku, dotáhnout ty čelisti na měrku a zkusit pohybovat?

 offline 

 

#9 05.03.2014 11:53:00

ZdeninoTE
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 480
Založená vlákna
Místo: Sulimov
Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
Věk: 28
Tel: 604389901
5 1

Re: Nastavení ventilových vůlí


to by asi nešlo. na té poznáš prd. šuplera má trochu jinou konstrukci jak mikrometr. nic nešpekuluj, ta měrka musí jít mezi ventil a zdvihátko prostě s lehkým odporem zasunout a hýbat. pokud tam nezasuneš 0,15mm, je to v pohodě. měrku bys tam měl mít zasunutou vodorovně, když ju tam dáš z křiva, bude mít odpor

Editoval ZdeninoTE (05.03.2014 11:54:54)


Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích

 offline 

 

#10 05.03.2014 15:51:35

Re: Nastavení ventilových vůlí


Takže aby lehce drhla. Nejpřesněji to teda asi půjde jak jsem již psal ne..? Povolit kontramatku, strčit mezi šroub vahadla a konec dříku ventilu měrku, potom dotáhnout šroubek, chytit si ho klešťičkama a dotáhnout matku..Potom tam musí 0,1mm lehce s odporem klouzat a 0,15 se tam nesmí dostat..Ok..?

ZdeninoTE: Jak jsi ještě psal, že měrka tam musí jít vodorovně, tak nakreslil jsem v malování náčrtek. Šroub vahadla je lehce zkosen, to znamená že vůli měřím na tam nejzkosenějším místě šroubu. Když tam měrku strčím tak by se měla pohybovat vodorovně sama, to nijak neovlivním, musím jí tam akorát strčit celou ne?

http://imgup.cz/images/2014/03/05/WbOHd.jpg

 offline 

 

#11 05.03.2014 15:55:55

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Nastavení ventilových vůlí


Hoksi:

Tak  takto to tam určitě nemáš  a11 ,zajdi za někým kdo ti to ukáže. key 

 offline 

 

#12 05.03.2014 16:42:12

Kadett
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 99
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM LC4
Věk: 24
0 0

Re: Nastavení ventilových vůlí


http://www.matikrimerman.com/VIK/valve/P1020494.jpg

 offline 

 

#13 05.03.2014 21:34:13

Re: Nastavení ventilových vůlí


Tak posílám foto s drobnou úpravou - Na předchozí fotce to bylo přehnané aby to bylo vidět..Ale když kouknu na šroub vahadla, tak je lehce zkosen, není rovnoběžně s koncem dříku ventilu. Vypadá to tedy asi tak jako na fotce v příloze..Trošku realističtější smile


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3438_ventil.jpg

 offline 

 

#14 05.03.2014 21:54:53

ZdeninoTE
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 480
Založená vlákna
Místo: Sulimov
Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
Věk: 28
Tel: 604389901
5 1

Re: Nastavení ventilových vůlí


měrku tam musíš strkat tak jak máš na obrázku, když ju tam dáš šejdrem, bude se šprajcovat. Jinak postup máš dobrý  key Jenom bych ještě podotknul aby sis nastavil správnou horní úvrať - aby ventily nebyly ve střihu, ale všechny zavřené. V téhle poloze máš na všech ventilech minimální vůli kterou ucítíš i rukou


Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích

 offline 

 

#15 05.03.2014 22:33:49

Re: Nastavení ventilových vůlí


Ano, ano, píst mám v horní úvrati kompresního stavu, kdy je vůle na ventilech smile Co kdyby nebyl píst uplně přesně v horní úvrati, ale třeba malinko za ní, nebo před ní..?

Teoreticky by šlo, že kdyby byly sací zmáčklý, tak bych mohl nastavovat výfukový a opačně ne..? Je to jen tak otázka - Určitě to dělat nebudu smile

 offline 

 

#16 05.03.2014 22:47:56

ZdeninoTE
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 480
Založená vlákna
Místo: Sulimov
Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
Věk: 28
Tel: 604389901
5 1

Re: Nastavení ventilových vůlí


když bude malinko za ní nebo před ní, tak se ti otevřou výfukové nebo sací ventily... Co ti na to říct  big_smile být tebou, seřídím ventily, otevřu si pivko, zapálím špinku a přemýšlím jak je na světě hezky a nevymýšlel bych co by se stalo kdybych to udělal jinak  big_smile 


Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích

 offline 

 

#17 06.03.2014 16:04:37

Re: Nastavení ventilových vůlí


I kdyby to bylo třeba 2 milimetry..? Vždyť když by to bylo malinko za horní úvratí, tak by píst letěl do "výbuchu" takže by byly ventily zavřené ne..?

Ještě by mě zajímala jedna věc. Nevím jak to přesně popsat. Ale prostě, když dám vůli 0,1mm, tak bych tam měrku velikosti 0,15mm neměl dostat..Jakou měrku bych tam ještě měl dostat..? 0,12, 0,13? Když bude třeba 0,13mm, tak bych tam neměl dostat 0,18mm, nebo bych tam měl třeba ještě dostat 0,15? Jestli chápete jak to myslím..? Kolik je tak hodnota (0,02, 0,03, 0,04, 0,05??) - Rozdíl - Kterou měrku bych tam měl/ neměl dostat? Když bude vůle 0,1mm, tak tam půjde 0,11, 0,12 a 0,13 byych už tam neměl dostat, prostě tu cca hodnotu od které už bych to tam neměl dostat..? smile Díky

 offline 

 

#18 06.03.2014 16:52:40

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: Nastavení ventilových vůlí


Hoksi: Jestli tak v životě řešíš všechno, tak to potěš a11 . Mám pocit, že jsem to spolu probírali po SZ už před nějakým časem. Vraz tam měrku 0,1, přitáhni šroubek prsty, podrž ho, dotáhni kontramatku a hotovec. Udělej všechny ventily, protoč jednou motor dokola, přeměř to 0,1 měrkou. Musí tam jít jak do p..., natěsno, ale hladce. Jestli pude všude, tak to zadekluj a jdi jezdit.
Teorii máš +- nastudovanou, jak na to ti tady řekli vyčerpávajícím způsobem, tak to udělej a přestaň hledat problémy, tak kde nejsou.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#19 06.03.2014 16:57:50

Fireman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 504
Založená vlákna
Místo: J.Č.
Motorka: KTM 525 exc
Věk: 32
Tel: 150
8 0

Re: Nastavení ventilových vůlí


Hoksi napsal(a):

I kdyby to bylo třeba 2 milimetry..? Vždyť když by to bylo malinko za horní úvratí, tak by píst letěl do "výbuchu" takže by byly ventily zavřené ne..?

Ještě by mě zajímala jedna věc. Nevím jak to přesně popsat. Ale prostě, když dám vůli 0,1mm, tak bych tam měrku velikosti 0,15mm neměl dostat..Jakou měrku bych tam ještě měl dostat..? 0,12, 0,13? Když bude třeba 0,13mm, tak bych tam neměl dostat 0,18mm, nebo bych tam měl třeba ještě dostat 0,15? Jestli chápete jak to myslím..? Kolik je tak hodnota (0,02, 0,03, 0,04, 0,05??) - Rozdíl - Kterou měrku bych tam měl/ neměl dostat? Když bude vůle 0,1mm, tak tam půjde 0,11, 0,12 a 0,13 byych už tam neměl dostat, prostě tu cca hodnotu od které už bych to tam neměl dostat..? smile Díky

Ahoj asi se trochu pleteš. Střih ventilů znamená přechod z fáze výfuku do fáze sání. Píst v horní uvrati - uzavírání výfuk. ventilu a otevírání sac. ventilu . Pokud máš píst v horní uvrati ve fázi komprese můžeš tam hýbat pístem před i za úvrať a ventily budou pořád zavřené.


Co shoří neshnije

 offline 

 

#20 06.03.2014 17:56:52

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Nastavení ventilových vůlí


Janek:

Stopro  usch 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů