INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Přetryskování Zima/léto
- foxdive
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3324
- Založená vlákna
- Místo: UH
- Motorka: exc 300
- Věk: 31
- 8 6
Re: Přetryskování Zima/léto
MichalEXC:
taky ty jezdis jenom za tepla
Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby
- Smudla
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 98
- Založená vlákna
- Místo: Rychvald
- Motorka: TE 300,VS 1400
- Věk: 53
- 1 0
Re: Přetryskování Zima/léto
Uz to tady bylo.Bud zaklad podle manualu a nebo pokus-omyl.Lepsi je pokus- omyl.Je to zdlouhavejsi,ale kdyz si s tim vyhrajes,tak motorka jede lip.
ABYSTE NASTAVILI SPRÁVNĚ VOLNOBĚŽNÝ CHOD, POSTUPUJTE PODLE NÁSLEDUJÍCÍCH BODŮ: 1. Šroub regulace složení směsi zašroubovat a nastavit na základní seřízení, udané výrobcem. 2. Zahřát motor krátkou jízdou. 3. Seřizovacím kolečkem nastavit normální volnoběžné otáčky, udané výrobcem. 4. Otáčet šroubem regulace složení směsi pomalu ve směru pohybu hodinových ručiček, než začnou klesat volnoběžné otáčky. Zapamatujte si tuto polohu a otáčejte nyní šroubem regulace složení směsi pomalu proti směru pohybu hodinových ručiček, než volnoběžné otáčky opět začnou klesat. Pak je třeba nastavit nejvyšší volnoběžné otáčky mezi těmito dvěma polohami. Pokud by došlo při tom k vyššímu nárůstu otáček, snižte volnoběžné otáčky na normální hladinu a postupujte ještě jednou podle bodu 4. Extrémní sportovní jezdec nastaví šroub o 1/4 otáčky níže - ve směru pohybu hodinových ručiček - proti této ideální poloze, aby byl motor při sportovním použití živější).
UPOZORNĚNÍ: Pokud se nedojde pomocí tohoto popsaného postupu k uspokojivému výsledku, je pravděpodobné, že příčinou může být špatně dimenzovaná volnoběžná tryska. Pokud a) je šroub regulace složení směsi zatočen až na doraz a nedošlo ke změně volnoběžných otáček, je třeba použít menší volnoběžnou trysku, b) motor zhasne, když je šroub regulace složení směsi ještě 2 otáčky otevřen, je třeba vybrat větší volnoběžnou trysku. Po výměně trysky je třeba přirozeně začít se seřízením od začátku. 5. Nyní je třeba seřizovacím kolečkem nastavit požadované volnoběžné otáčky. Při větších změnách venkovní teploty a extrémních změnách nadmořské výšky je třeba opakovat nastavení volnoběžných otáček
Ladíme karburátor Nastavení karburátoru, tryska, jehla, směs benzinu
Správně naladěný karburátor přináší Vášemu motoru ideální poměr(15:1) vzduchu a benzínu (směsi). Tento poměr reguluje velikost hlavní trysky, která je umístěna v plovákové komoře. Pokud zvolíte příliš velkou trysku, motor dostává více benzínu, tudíž nedosahuje maximálního výkonu a má sklon k "tarokování". Lze to také poznat na svíčce, která má černou až uhelnou barvu a někdy bývá také mokrá. Pokud zvolíte malou trysku, pak má motor více vzduchu a má sklon k přehřívání, posléze přidírání nebo úplnému zadření válce. Při zvolení příliš malé trysky a následnému přidání plynu se motor "udusí". Tento nesprávný poměr lze opět poznat na svíčce, která má šedou až bílou barvu. Krok 1
Při ladění začínáme tak, že nejprve vybereme raději vetší trysku a posléze trysky zmenšujeme. Pokud nemáte k dispozici dostatek trysek, můžete směs obohatit například oblepelním filtru lepící páskou, nebo změnšením vstupu vzduchu do airboxu. Pro rychlé odzkoušení je do dostačující metoda, finální nastavení by ale mělo být provedeno čistě a bez provizorních řešení. Až se Vám bude zdát, že má motor celkem ideální chod a barva svíčky je hnědorezavá, tak přejdeme k jemnějšímu dolaďování pomocí jehly. Krok 2
Jehla má několik poloh, z výroby bývá většinou nastavena na prostřední pozici. Najdeme ji pod vrchním krytem karburátoru.Ovlivňuje poměr směsi při otevření plynu do 1/3. Pokud jehlu spustíte níž(ségrovku dáte výš) motor bude dostávat méně benzínu a bude při rozjezdu vynechávat. Jestli dáte jehlu výš(ségrovku posouváte níž) motor bude při rozjezdu "tarokovat" a jakoby kašlat. Při ideálním nastavení trysky i jehly má motor plynulý chod jak v nízkých, tak i ve vysokých otáčkách. Krok 3
Posledním krokem je nastavení volnoběžných otáček a bohatosti směsi při volnoběhu. Nastavíte je pomocí dvou šroubů, které bývají na boku karburátoru. Šroub, který více vyčnívá slouží k nastavení volnoběžných otáček. Při zašroubování se zdvihá šoupátko a motor má vyšší otáčky, při vyšroubování šoupátko klesá a motor má otáčky nižší. Poměr směsi při volnoběhu se nastavuje pomoci druhého šroubku tzv. vzdušníku. Nastavení provádíme při zahřátém motoru a to tak, že zvýšíme volnoběh, zašroubujeme vzdušník a posléze vyšroubováváme. Ideální nastavení bývá někde mezi 1 až 2 otáčkami. Při tomto nastavení má motor nejvyšší otáčky a "kulatý" chod. Po té opět volnoběžné otáčky snížíme.
Se správně nastaveným karburátorem půjde motor "za plynem" a bude mít pravidelný chod jak v nízkých otáčkách, tak i ve vysokých otáčkách. Ladění chce trpělivost a především dostatečnou zásobu trysek.
- badyšot
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1375
- Založená vlákna
- Místo: Liberec
- Motorka: 200 neposedných Kubíků
- Věk: 45 už
- 7 6
Re: Přetryskování Zima/léto
jo, taky jsme s tím laborovali, četl jsem různý databáze tryskování a skončili jsme docela podobně jako KIWI Teda: MJ (hlavní tryska): 170 IJ (volnoběžka): 42 Jehla: DDJ (Sudco). Tu jsme vyzkoušeli, protože jsme kupovali celý karburátor v zahraničí a byla možnost si navolit osazení dle vlastní vůle. V principu ta jehla je podobná jako NOZE (v originálu u KTM), ale má právě chudší tu první část a nemá tolik různých úhlů. Motor se líp sbírá. Je to už ale na hraně s chudostí, takže když se ochladí, tak si ta motorka ve skutečnosti sama řekne o přetryskování. Dělali jsme to ve 2 krocích. Nejdřív při mírném ochlazení pokus doladit to šroubkem směsi a zářezama na jehle. Při ještě větším ochlazení výměna hlavní + volnoběžné trysky. Jinak to šlo v zimě de facto blbě nastartovat (s natryskováním na léto), takže vlastně to člověka donutí. Spotřeba výrazně klesla oproti stavu, kdy jsme to koupili. Ale hlavně, ten motor funguje v celém rozsahu pěkně. To si myslim je důležitější. Nastavovali jsme to na karburátorech: PWK 36S (KTM EXC 125) PWK 38AG (KTM EXC 200). Tady jsme teda vyzkoušeli ještě o chlup chudší šoupě (označení 7.0). Originál je 6.5. Jeho vliv nedokážem nějak říct, neumíme to moc řídit ty motorky
Editoval badyšot (04.03.2014 06:20:48)
- foxdive
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3324
- Založená vlákna
- Místo: UH
- Motorka: exc 300
- Věk: 31
- 8 6
Re: Přetryskování Zima/léto
Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: Přetryskování Zima/léto
quix napsal(a):slugger napsal(a):Fishmen:
Hele nevim...Uvidim, až tam dám tu jehlu co je psaná... Jinak spotřebu něměřim, ale když jsem jezdil ze začátku, tak jsem na nádrž najel tak sto kilometrů. Teď jsme trochu přeskládali terén a na poslední vyjížďce jsem byl tažen 500metrů na laně Najeli jsme asi 40 kilometrů, takže o 11ti litrech si můžu nechat jenom zdát nevim kolik MTH, 1,5 - 2?
Tak od tebe si nechal poradit, jak naladit karburátor ....a co že to žere 19l, přece jsem si to nekupoval, abych měřil spotřebu, domů mě vždycky někdo dotáhne viď??
Nikomu necpu, že mu našteluju karburátor... Ať si každej ladí jak chce, já sám laboruju. Navíc dvoutakt mám necelej rok, takže honim rady a info kde se dá... Ale vzhledem k tomu, že na dvoutaktech jsme jeli 4 a zbetek měl v nádrži o hovno víc než já, tak jsem naprosto v klidu...
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: Přetryskování Zima/léto
sykator napsal(a):MichalEXC:
A jak máš natryskováno? co svíčka?
Svíčka nic moc no. Spíš do černa a vlhká. Ale hrabat se mi do toho nechce.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: Přetryskování Zima/léto
foxdive napsal(a):MichalEXC:
taky ty jezdis jenom za tepla
No je fakt že pod +5 nevyjíždim. A to musí ještě svítit sluníčko. Ještě by mě nastydla a škytala
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- Bitrin
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 825
- Založená vlákna
- Místo: Pole,louky,dům-S.Morava
- Motorka: SHERCO 510i; Suzuki Kingquad 700; Jawa 250
- Věk: 24
- Tel: Nokia
- 6 0
Re: Přetryskování Zima/léto
Ride to live and live to ride!:-) (Jezdím,abych žil a žiju,abych jezdil)
- Bitrin
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 825
- Založená vlákna
- Místo: Pole,louky,dům-S.Morava
- Motorka: SHERCO 510i; Suzuki Kingquad 700; Jawa 250
- Věk: 24
- Tel: Nokia
- 6 0
Re: Přetryskování Zima/léto
Bitrin:
Jinak Kawasaki má mít cca 32 kilovat a měla něco maličko přes 30 koní !HRŮZA!
Ride to live and live to ride!:-) (Jezdím,abych žil a žiju,abych jezdil)
- Bitrin
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 825
- Založená vlákna
- Místo: Pole,louky,dům-S.Morava
- Motorka: SHERCO 510i; Suzuki Kingquad 700; Jawa 250
- Věk: 24
- Tel: Nokia
- 6 0
Re: Přetryskování Zima/léto
sykator:
V brně na křižíkově integrovaná střední škola, oprava motorek všech značek a všech druhů.
Ride to live and live to ride!:-) (Jezdím,abych žil a žiju,abych jezdil)
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Přetryskování Zima/léto
Bitrin:
skoda trochu z ruky...taky jsem uvazoval ze bych to nechal zkontrolovat a naladit do ideálního stavu...
Re: Přetryskování Zima/léto
tak včera 20 nad nulou a moc ostře mi to nejelo a dnes padal sníh a jela jak z praku mám 250 2t husqvarnu-no budu muset taky poladit a nevím jak
Re: Přetryskování Zima/léto
sykator:
tak jsem vyndal hlavní trysku a je 450 standard je 400 a na teplotu nad 20C je psaná už 380 nebo 390 450 je snad do -20
motorka mi jezdí a moc nežere jen v mrazech to jelo ostře jak a ted jak 125 a svícen je černej a mokrej zas mám strach aby při chudé směsy to nekleklo,asi pujde za odborníkem ,ale nechce se mi při každé změně počasí měnit trasku a nedej bože to ladit směsí a jehlou
na motorové pile se lazením dá dosáhnout brutálního výkonu,ale zase pila hned zakuká a toho se bojím,takže ji asi nechám odborníkovi,jednoho mám,dnes je jich málo na 2T v motocrossu se jezdej 4T a enduráři tady taky moc 2T nemaj
|