Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01

#1 07.01.2014 23:14:47

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Na podzim jsem si dovezl tohle CeeRko po nedávné nechtěné kolegové demontáži komponentu ze zadní čášti stroje  a5  sem se pustil do kontroly vršku a našel jsem to co je dole na fotkách. Začnu klikou, ta měla při koupi asi 6 mth je to komplet Hot Rods, já sem na ní najel 2mth a když sem se k ní dostal tak sem se zhrozil, je nějaká volná big_smile Máte s ní někdo zkušenost? Dnes sem si donesl úchylkoměr a naměřil jsem 0,027 mm vůli ve směru hore-dole. Tolerance dle manuálu je 0,03 takže asi OK ale zarazila mě vúle do krutu řekl bych tak 0,05 mm na oku kliky. Udělal jsem video - http://youtu.be/Xle9PCq2rJI   Tak a teď na ten válec, měřil sem ho profi mikrometrem mitutoyem a skoro sem se vešl do tolerance, ta je 66,43. U kanálů sem se dostal v jedmom bodě až na 66,444 jinak sem všude na 66,415 - 66,421 ovalita je téměř nolová. U kanálů je tedy v jednom místě dulek, když sem o kousek pootočil byl sem opět na 66,417 (poslední 3 fotky válce) .  Jde mi o to jestli vydrží ještě jeden píst nebo jestli je potřeba udělat novej nikasil, nebo jestli se dá ještě vylapovat na 66,50 ( našel jsem písty na tenhle rozměr) ???

Tak snad mi poradíte pánové, zatím díky mockrát  geer 


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6844a.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6834a.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6838a.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6839a.jpg
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6840a.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_cimg6842a.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_imag0417.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_imag0420.jpg
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_imag0421.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_imag0422.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3134_imag0401.jpg

 offline 

 

#2 07.01.2014 23:45:15

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Já osobně bych to nechal jenom přehonovat at tam máš pěknou šroubovici od kamenů a nezadírá se ti to a jel bych dál když ovalita je v pořádku

 offline 

 

#3 08.01.2014 07:49:21

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Robinsson:

jak se ti to povedlo tak rozsekat big_smile

 offline 

 

#4 08.01.2014 08:39:42

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


chalka:

půjčil sem to kamošovi heh2 ta hgs koncovka mě potrapila nervy. Ale na cestě je nová tak už se tomu směju. Prvni šok byl ale dobrej no.. :-D

 offline 

 

#5 08.01.2014 09:09:21

Pitr
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1055
Založená vlákna
Místo: Valachia
Motorka: KTM 525 EXC
Věk: 36
Web
6 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Čau,tak určitě nechat přehonovat válec pokud jde honovat nikasil. Druhý píst.Klikovka do boku musí mít vuli i nová. Co se týká rotace ta je taky určitá vule. Jsou tam všude ložiska s C3 to jest vulí.( Možná se pletu ) Takže přehonovat válec pak změřit a podle toho koupit píst.
Možná, že mě někdo opraví pokud se pletu.
Tak zdařilou opravu a hodně MTH


Je třeba vyzkoušet všechno

 offline 

 

#6 08.01.2014 09:26:49

Fishmen
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Motorka: FE450
1 1

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Kéž by někdo chtěl napsat, jak má zručný člověk bez měřících přístrojí udělat vršek motoru na 2T bez měřících přístrojů.  ano2 

Nebo jestli to nemá cenu a je lepší to udělat někoho kdo tomu rozumí?   nee1 

 offline 

 

#7 08.01.2014 10:02:56

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Pitr napsal(a):

Čau,tak určitě nechat přehonovat válec pokud jde honovat nikasil. Druhý píst.Klikovka do boku musí mít vuli i nová. Co se týká rotace ta je taky určitá vule. Jsou tam všude ložiska s C3 to jest vulí.( Možná se pletu ) Takže přehonovat válec pak změřit a podle toho koupit píst.
Možná, že mě někdo opraví pokud se pletu.
Tak zdařilou opravu a hodně MTH

Diky    wink   

Jasny do boku to beru, ta rotace no dejme tomu, ale ze je "nova" klika téměř na servisním limitu, to je divný. Ale je to první Hot Rods co držím v ruce.....

Válec vypadá, že je origo. a fakt nemám představu na jakou míru se dá projet. A ani sem to nikde nevypatral.

 offline 

 

#8 08.01.2014 10:05:41

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Fishmen napsal(a):

Kéž by někdo chtěl napsat, jak má zručný člověk bez měřících přístrojí udělat vršek motoru na 2T bez měřících přístrojů.  ano2 

Nebo jestli to nemá cenu a je lepší to udělat někoho kdo tomu rozumí?   nee1 

To je asi nemožný smile   

Myslím, že v každé kovo obraběcí dílně nebo učilišti ti to ochotně změří.

 offline 

 

#9 08.01.2014 11:14:26

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


driftak:
na měření válce je lepší subito (2 bodé měřidlo) než ten 3 bodý mikrometr cos použil. Lépe tak změříš ovalitu.

 offline 

 

#10 08.01.2014 11:31:16

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


badyšot:

Jo vím, ale nesehnal sem na tento průměr. Borec co. s tím denně měří mě ujistil, že to změří ovalitu i několik desetin. Tak mu musím věřit, ovalita byla 0,01 mm teda podle tříbobodu.

 offline 

 

#11 08.01.2014 14:06:08

Fishmen
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Motorka: FE450
1 1

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


driftak napsal(a):

Fishmen napsal(a):

Kéž by někdo chtěl napsat, jak má zručný člověk bez měřících přístrojí udělat vršek motoru na 2T bez měřících přístrojů.  ano2 

Nebo jestli to nemá cenu a je lepší to udělat někoho kdo tomu rozumí?   nee1 

To je asi nemožný smile   

Myslím, že v každé kovo obraběcí dílně nebo učilišti ti to ochotně změří.

ja to blbe napsal. myslel jsem jak to rozebrat, co kontrolovat a td akorat to pak nechat nekde zmerit, koupit pist a jak to zase slozit.

proste abych toho co nejvic udelal sam ale ty meraky nemusel kupovat.

 offline 

 

#12 08.01.2014 17:23:26

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


driftak napsal(a):

badyšot:

Jo vím, ale nesehnal sem na tento průměr. Borec co. s tím denně měří mě ujistil, že to změří ovalitu i několik desetin. Tak mu musím věřit, ovalita byla 0,01 mm teda podle tříbobodu.

Badysot byl rychlejsi ano  ano . Ale ma naprostou pravdu, ty jsi zmeril uplny neco jinyho nez ovalitu.Hlavne se nenech tim BORCEM o nicem ujistovat.

 offline 

 

#13 08.01.2014 18:52:04

JOSEF-1
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 79
Založená vlákna
Místo: Děčín
Motorka: Tak různě...
Věk: 18
Tel: HTC
1 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Přesně tak, tříboďák pryč !!! Když jsem měřil válec na yamaze tříboďákem a přijel pak na dílnu ke klukum co se tím zabejvaj tak mi řekli, že tím NE! Pouze subitem  wink 


Koupím díly na ČZ sport 125/473, 175/470, 250/475 :-) Kdyby se někomu doma něco válelo....

 offline 

 

#14 08.01.2014 19:25:45

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


wojta:
jó měření je věc zajímavá a někdy i záludná. Zažil jsem ve firmě kde jsem dělal, že jsme se nemohli shodnout výsledkově se zákazníkem. Oba jsme měřili na 3D. Nakonec jsme si museli odsouhlasit způsob měření a vyhodnocování a22 
Měření válce je ještě jednoduchá záležitost. A 3 bodý měřidla na měření vnitřního průměru nám jeden zákazník úplně zakázal a myslím, že měl pravdu. Na druhou stranu měření a nastavení subita je náročnější než 3D nebo 3bodý mikrometr... Něco za něco cool 

 offline 

 

#15 08.01.2014 19:33:36

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Já jsem teď měřil válec tříboďákem, protože jsem šupito zrovna neměl. Poprvé jsem ho měřil večer, když bylo doma vedro a naměřil jsem 66,40. Kvůli teplu jsem ho měřil ještě ráno, když byla zase zima (starej dům big_smile ) a měl 66,38. Pak jsem ho měřil při teplotě cca 20°C tak, jak by se mělo a měl 66,385. Jelikož jsem si tím tříboďákem taky nebyl jistej, tak jem pro jistotu ještě zajel za kámošem a naměřili jsme 66,39 a stovečku ovalitu, takže i když se to nezdá, tak teplota dělá hodně! A tříboďák stojí za prd big_smile

 offline 

 

#16 08.01.2014 19:48:55

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


pospa5:
člověče s tou teplotou se mi to nepotvrdilo. Dělali jsme na to i pokusy , skladovali jsme třeba odlitky z šedé litiny ve venkovním skladu (třeba i -20°C), pak se hned obráběli s přesností na stovky (v teple) a de facto jsme žádnou závislost teplota/změna rozměru nenašli. Ber v úvahu opakovatelnost měření a přesnost/odchylku měřidel. V automobilovým průmyslu se to vyhodnocuje už při vzorkování nových dílů, říká se tomu Analýza systému měření, třeba takzvaná "R&R studie".

 offline 

 

#17 08.01.2014 19:58:43

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Tak to se mi nechce věřit. On hlíník má taky jinou roztažnost, než litina, ale ty měření jsem opakoval několikrát za sebou a na různejch místech, a ten rozdíl tam znát prostě byl, tím jsem si celkem jistej. Měřil jsem to dutinoměrem s přesností 0,005mm, takže by to mělo být relativně přesný. To samý potom s pístem. Rozdíl mi dělal při různejch teplotách 0,01 myslím... Nevim, možná kecám, ale každopádně bych se držel teploty okolo těch 20 °C a vyrovnanejch eplot měřidla i válce.

 offline 

 

#18 08.01.2014 20:25:31

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


pospa5:
nezpochybňuju fyzikální zákony ani teplotní roztažnost látek. Snad všichni známe problém s drátama vysokýho napětí nebo vlakovejma kolejema. Tam je to ale čistě délková roztažnost, kdy jeden rozměr je výrazně delší než další rozměr. Jasně, že litina je jiná něž hliník, na druhou stranu obráběli jsme setrvačníky do řemenic na klikovky aut. To je tvarem trochu podobné tomu válci. Ty pokusy jsme dělali proto, abychom eliminovali tuto možnost změny rozměru vlivem různé teploty kdy se to měří. Nevymyslel jsem si to.

 offline 

 

#19 08.01.2014 20:37:21

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


Ocel se teplem roztahuje, je to je ucivo zakladni skoly.Kazdy si asi pamatuje pokus, pri kterym se zahrival pasek bimetalu smile .

 offline 

 

#20 08.01.2014 20:41:06

Re: Kontrola motoru HONDA CR 250 ´01


badyšot napsal(a):

wojta:
jó měření je věc zajímavá a někdy i záludná. Zažil jsem ve firmě kde jsem dělal, že jsme se nemohli shodnout výsledkově se zákazníkem. Oba jsme měřili na 3D. Nakonec jsme si museli odsouhlasit způsob měření a vyhodnocování a22 
Měření válce je ještě jednoduchá záležitost. A 3 bodý měřidla na měření vnitřního průměru nám jeden zákazník úplně zakázal a myslím, že měl pravdu. Na druhou stranu měření a nastavení subita je náročnější než 3D nebo 3bodý mikrometr... Něco za něco cool 

Mi povidej smile , to je vzdycky boj zakaznikum pri predavani masin vysvetlovat ze ten dilek na hodinkach je 0,001.Kazdej je naucenej pouzivat s dilkem 0,01 a pak se strasne podivuje a1  a1 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů