Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Porovnání TTR x DRZ-S x XR400

#1 05.01.2014 10:57:32

Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


Zdravím, uvažuju že bych pořídil "tupé" enduro. Mohl by někdo, kdo skutečně vyzkoušel porovnat? Pokud možno i z hlediska údržby-poruch. Papírově jsou si dost podobné, ale co praxe za jízdy?

Teorie říká toto, ale co praxe? DRZ znám, ty dvě druhé bohužel ne.

                                            TTR ´00                                   DRZ-S ´05                             XR ´98
výkon                                 44k/6.500                                    40/7.600                              35/7.500
krouťák                               50Nm/5.000                                36/5.800                               33/7.000
váha suchá                            131/142? kg                                 132                                      117
zdvihy P/Z                           280/280                                      288/295                               280/300
rozvor                                   1480                                          1485                                     1425 
sedlo                                      945                                            935                                      930
olej                                     6.000 km                                      6.000                                   1.000
ventily                                 6.000 km                                     24.000                                      ?

Vím, že DRZ je téměř bezúdržbové, XR asi bude taky ale kratší intervaly, u TTR mám trochu obavu z těch slavných klínků a plechů co se často řeší a nejsem si jistý cenou a dostupností dílů vč. plastů.

Díky za případné odpovědi

 offline 

 

#2 05.01.2014 11:33:01

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


jees:

Především je třeba si uvědomit, co vlastně chceš jezdit. Jestli lehký terén s přejezdy i po silnici nebo napůl a nebo jen terén . Pokud začneš jezdit terén, tak tě to většinou chytne, je to něco úplně jiného se vyřádit na pár km, než polykat spousty km.
Podle toho bych přizpůsobil výběr. TTR je váhově trochu jinde a v terénu zjistíš, že ti začne vadit jeho váha při zvedání.
Sally ti potvrdí, že s DRZ chybu neuděláš ani v terénu. Je to takové univerzálnější nářadí. Ne údržbu asi nejnáročnější, má ale chladiče, v terénu větší možnost poškození. Je to ale něco za něco.
XR 400 jsem jezdil, na začátek do terénu ideální. Je dost obratné, výkonu ti chybět nebude. Je to ale už starší stroj, je jich málo a drží si cenu.

 offline 

 

#3 05.01.2014 11:36:41

mart
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1193
Založená vlákna
Motorka: WR400F, exTT600R
Věk: 5X
3 1

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


Info k TTR:

- váha suchá/mokrá 131/154 kg
- startovací plíšky nepraskají pokud je správně seřízený dekompresor (jde "našlápnout" rukou)
- dostupnost dílů v Yamaze do 2. max. do 3. dne


modrá je dobrá ;-)

 offline 

 

#4 05.01.2014 11:39:17

Vojtas
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Motorka: FE450
Věk: 25
Tel: NokiaN8
7 0

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


u TTR jsou pera na hřídelích (tady na offmotu se tomu říká teda klínky) + plíšky kick startéru otázkou jednoho dne práce (když všechno nejde hladce) a cca 1000,- když budeš brát i originál nový těsnění... jinak cca 500,- v dílech - plíšky, pera, nový zajišťovací podložky. V autorizáku v Liberci to měli do 3 dnů pro mě přichystaný. komplet plasty (zadní blatník, přední, maska) tě vyjdou asi na 4-5 tisíc. Jinak pozor... plný provozuschopný TTR má 150kg a jelikož je nejvyšší, je ta váha už fakt znát a i já (190cm, 84kg) jsem měl občas problémy s krátkou nohou a následným neudržením motorky. Pokud s tím budeš jezdit v terénu, tak to chce údržbu prakticky po každý vyjížďce - takže žádná vysněná bezúdržba se nekoná... u vzducháču chce minimálně vyčisti žebrování a zkontrolovat olej, otřít kluzáky tlumiču, aby se při prvním propružení nedostal přischlej bordel přes prachovky a gufera, namazat řetez... dřív se dělali i vtípky ohledně startování TTR... nemusíš se bát, stačí mít jenom čistčí vzducháč a seřízenej karbec a nastartuješ to na max pátej kop i ulity. Jiný starty jsem měl na první ostrej kop (jak na to s láskou vzpomínám, když teď startuju studenýho Berga  usch  usch  a30  ).


Baseball, basketball and football...
....all require one ball...
...ENDURO REQUIRES TWO!!!

 offline 

 

#5 05.01.2014 12:16:55

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


jees:
Jinak je zima, sice počasí tomu nenasvědčuje, ale do jara máš času dost. Porčti si tyhle témata na offmotu, jak o TTR 600, XR 400 nebo DRZ. Toho materiálu je tu dost ano 
Historie offmota ti taky napoví. Offmoto vlastně  vzniklo jen z členů TTR 600 a jeho zastánců, ze začátku se tu vše točilo kolem těchto strojů. Za několik let se situace nějak otočila, zůstalo tu jen několik skalních zastánců TTR 600, ostatní všichni vyměnili. Odpověď proč  určitě najdeš na offmotu.
Ono koupit dnes dobrou motorku není snadné a na druhou stranu zbavit se v dnešní době TTR 600 že mi nevyhovuje taky není snadné.
Nejlíp uděláš, když si stanovíš priority ježdění, svezeš se na uvedených endurech a podle toho vybereš. Řídit se radami někoho taky není nejrozumnější, každému sedne něco jiného.
Sice třeba takové XR 400 asi sedne kdekomu smile 

 offline 

 

#6 05.01.2014 13:59:57

bagr12
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 126
Založená vlákna
Místo: BK a okolí
Motorka: Husaberg FE 650
Tel: DualSIM
0 0

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


Naprosto souhlasim,nejdulezitejsi je urcit si,kde budu jezdit a mozna jeste lepsi pujcit si jakoliv enduro treba na vykend a zkusit si jezdit podle te predstavy.
Pak zjistis,jestli vubec mas koule na to  treba skocit do lesa a jet rekneme 10 kilaku nekam kde to neznas atp.
Ja vyzkousel oba poly extremu (BIG 800 , Transalp 650 - to byla slabota , pak jsem mel Hondu CR250 a to bylo zase prilis moc a navic bez papiru)
Ted mam XT600  (chtel jsem TT , ale nezadarilo se)  a jsem maximalne spokojeny.
Mylim si,ze otazku zdvihu perovani nebo hmotnosti nebudu hodne dlouho resit.
Tim chci rict,ze treba ja bych bylo vpoho na vsech trech , kdo ma nalitano a pozna kazdy kg by nechtel ani jednu a vybral by neco jineho.

 offline 

 

#7 05.01.2014 15:29:19

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


bagr12:
 ano 

 offline 

 

#8 05.01.2014 16:25:18

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


Díky za odpovědi, ještě upřesním:
zapoměl jsem napsat kde jezdit – delší přejezdy, polní cesty, nějaká ta skládka staveb.materiálu, trochu les, trochu bahno, prostě lehký terén, ne nějaké extra výjezdy ani dlouhé cesty terénem (není kde). V zásadě by to šlo odjet i na XT, ale chtěl bych něco endurovějšího s 21/18 pneu kvůli gumám.
DRZ znám a kromě váhy mi vyhovuje, v podstatě bych bral DRZ lehčí tak o 20kg. Jak psal Vojtas, když potřebuju někde šlápnout, je pak váha+těžiště znát.

Viteka32: se sallym jsem, myslím, něco málo už psal, řešil jsem původně DRZ S nebo E. Jelikož E se často používá jako ostrá bezúdržbovka, nedá se nic v kloudném stavu sehnat a místo něj jsem tedy dal XR (váha) a doplnil o TTR. Že tu dřív byly samé TTR vím (proto jsem právě doplnil tu TTR), teď mě právě překvapilo že všichni mají už téměř závodní nářadí, ale je to posun dopředu pokud se člověk věnuje svýmu koníčku. Já bych to ale nevyužil

Mart: tak to je dobrá zpráva. Jen nechápu ten rozdíl váhy, 10l benzínu + cca 2,5l oleje bude tak 10kg+ suchá 132 mi dává 142kg. Našel jsem ale suchou váhu jak 132, tak 142kg u TTR, tak nevím

Vojtas: to je obsáhlé info, dík. Já měřím tak 178, tak to bych s TTR asi šlápnout ani nemohl? Výšku sedla mají papírově stejnou všechny, ale záleží i na šířce sedla apod. Jinak bezúdržbou myslím to, že neřešíš mth a nemusíš měnit písty, štelovat ventily apod, jinak umýt, namazat, zkontrolovat je klasika, to jsem napsal nepřesně

 offline 

 

#9 05.01.2014 16:30:37

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


DRZ 400S má sedlo hodně nízko. TTR má na 100% přes 150kg, DRZ cca 143kg, XR 400 kolem 135kg, viz http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=5903&p=11

Já bych volil DRZ..

 offline 

 

#10 05.01.2014 16:44:45

dudydrz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 572
Založená vlákna
Motorka: xtrainer 300
Věk: 38
Tel: 725311272
2 1

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


podle toho co chceš jezdit tak bych volil drz je to nejnovější,proti jiným v podst.bezůdržbový a kdyby tě to chytlo pustí tě to i do těžšího terénu.zeptej se atamana ten na ní jezdí ůplně všechno.ale do jara je času dost zkus popřemýšlet a hlavně zkusit i třeba drz 400E,KTM 450,a tak podobně a než napíšeš že z toho máš strach tak to projed není to tak hrozný 4tnení jak 2T je klidnější.akorát častěji měníš oil a to zas není taková položka.

 offline 

 

#11 05.01.2014 17:02:36

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


Jinak pokud jsme u té náročnostri údržby, neviděl bych to nijak dramaticky ani u KTM 450 a podobné ostré. U TTR je náplň oleje přes 3 litry, u KTM asi 1,3l, spotřební materiál vyjde nastejno. Každý z toho dělá vědu, ale není to zas tak tragické. Byl jsem zastáncem jednoduchosti vzducháčů- TT 350, XR 400, ale mohu s klidným svědomím říct, ze od doby, co jezdím KTM vodníky, nemohu vůči nim říct křivého slova a s údržbou nemám problém. Hlavně nehledat problémy, kde vlastně nejsou smile 

 offline 

 

#12 05.01.2014 17:11:59

mart
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1193
Založená vlákna
Motorka: WR400F, exTT600R
Věk: 5X
3 1

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


jees napsal(a):

Díky za odpovědi, ještě upřesním:
zapoměl jsem napsat kde jezdit – delší přejezdy, polní cesty, nějaká ta skládka staveb.materiálu, trochu les, trochu bahno, prostě lehký terén, ne nějaké extra výjezdy ani dlouhé cesty terénem (není kde). V zásadě by to šlo odjet i na XT, ale chtěl bych něco endurovějšího s 21/18 pneu kvůli gumám.
DRZ znám a kromě váhy mi vyhovuje, v podstatě bych bral DRZ lehčí tak o 20kg. Jak psal Vojtas, když potřebuju někde šlápnout, je pak váha+těžiště znát.

Mart: tak to je dobrá zpráva. Jen nechápu ten rozdíl váhy, 10l benzínu + cca 2,5l oleje bude tak 10kg+ suchá 132 mi dává 142kg. Našel jsem ale suchou váhu jak 132, tak 142kg u TTR, tak nevím

info o suché váze je z uživatelskýho manuálu, nicméně podstatná je ta mokrá, a ta dělá těch zmíněnách +- 154 (někde tu je vlákno o váhách motorek, navážil jsem s nářadím a taštičkou s lékarnou, apod. 153 kg)

jinak měřím 173 a občas nedošlápnu, ale to nevidím jako problém výšky, na tu bych to nesváděl - je to spíš o jezdeckých schopnostech, nebo přesněji o neschopnostech wink 

Edit: a abych případně mohl potvrdit konflikt zájmu, mám TTRko pověšený na inzerci...

Editoval mart (05.01.2014 17:23:47)


modrá je dobrá ;-)

 offline 

 

#13 05.01.2014 17:14:29

tank
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1640
Založená vlákna
Místo: HK
Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
Věk: x+55
5 2

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


viteka 32:
Musím potvrdit jednoduchost údržby ostrých endur. Olej+filtry nejsou zase taková rána, moto je navíc stavěné na tvrdé zacházení a provozní podmínky. Málokdo z hobíků tu motorku dokáže honití nadoraz...takže životnost je někde jinde, než je oficiálně udáváno.
A s "ostrou" se houbařina a vlastivěda jezdit dá...ale obráceně to je hodně náročné. Jak na umění, tak na spotřebu materiálu.
A k tématu -z navrhovaných strojů bych si osobně sáhnul po XR 400. Lehká živá mrška, obrovský potenciál a "fun factor".

Editoval tank (05.01.2014 17:19:28)


Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.

 offline 

 

#14 05.01.2014 17:34:47

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


C.J.: dík, na tuhle tabulku jsem zapoměl. Myslím ale, že všichni nevážili stejnou metodou, stojan na váhu nebo extra P/Z kolo bude rozdíl. Schválně zkusím oba způsoby a uvidíme

 offline 

 

#15 05.01.2014 17:38:47

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


dudydrz: DRZ-E jsou buď dobité nebo bez SPZ, často obojí. To jsou snad obecně nejzmasenější stroje, to už bych asi volil něco ostřejšího s MTH. Je to ale škoda, mě by se E líbilo

 offline 

 

#16 05.01.2014 17:46:13

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


viteka 32: tu náročnost vidím u výměn dílů, když kouknu do manuálu a je tam píst 60-90mth, díly na předku, zadku a podobně, štelování ventilů, tak mám obavu zda 1)to sám zvládnu finančně/časově/manuálně, za b)to dodržovali předchozí majitelé, zvlášť když už plánovali prodej. Ta výměna oleje (myslím si) bude ten nejmenší problém, spíš ty výměny dílů. když vezmu v potaz dlouhé přejezdy, padne fůra peněz za servis na jízdu po silnici

 offline 

 

#17 05.01.2014 17:48:40

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


jees napsal(a):

C.J.: dík, na tuhle tabulku jsem zapoměl. Myslím ale, že všichni nevážili stejnou metodou, stojan na váhu nebo extra P/Z kolo bude rozdíl. Schválně zkusím oba způsoby a uvidíme

Oběma způsoby naměříš stejně..

 offline 

 

#18 05.01.2014 17:51:27

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


mart: no, možná když člověk ví že nedošlápne, vyjede to, co by jinak nevyjel protože už prostě musí. S váhou je to stejně, kdybych nežral, ušetřím váhy víc než než u ostré moto (a že bych mohl), ale to je holt už člověk

 offline 

 

#19 05.01.2014 17:55:15

tank
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1640
Založená vlákna
Místo: HK
Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
Věk: x+55
5 2

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


jees:

No, ty díly...teď se jdeme "podívat" pod hlavu exc 450, s cca 340 Mth, bez předchozích výměn pístu. Vím o Betě s 420 Mth...a asi je hodně dalších takových příkladů. Ty "ostré" tak rychle neuštveš, pokud tedy nejseš opravdu střelec a nevalíš palici. To bys ale nepoptával TT-XR-DR...
Ložiska, příložky, řetězky -to je spotřebák u všeho. Jen na ty dlouhé silniční přejezdy to opravdu není...

Pokud máš v hledáčku TT -nabízí se i "oranžová konkurence" LC4. Dlouho už jezdíme LC4/400 -a je to "těžký" univerzál.

Editoval tank (05.01.2014 18:01:10)


Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.

 offline 

 

#20 05.01.2014 17:58:20

Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400


tank: jestli má TTR přes 150kg, zůstane ve výběru jen DRZ a XR

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů